Thursday, February 19, 2009

kuaci bukannya Gua Zi

ampun ami...jangan terasa dengan bahasa ym i...
i panggil mimimi...bukannya panggil hang sh*t...
i tengah tension sebab itu gua zi kat mini market cina tu dah habis...
pastu i pergi kedai runcit melayu...
i cakap ada jual 'gua zi' tak?
dia tanya balik saya apa benda tu....
'itu dalaman bunga matahari tu...ada jual tak?'
'sini tak ada jual bunga laa, kak!'
huuuuu...
'bukan bunga...itu dalaman bunga matahari...macam itu kacang, tapi bukan kacang...'
'tak ada jual laaa, kak...sorry...'

actually bukan tak ada jual
tapi dia tak tau apa yang i cakap tu...

akhirnya i jumpa gua zi di kedai runcit india bawah flat i...ciss...tak payah pergi jauh-jauh...depan mata dah ada...cissssss...

inilah gua zi...(dalam bahasa mandarin)
dsc03062

tak pernah makan gua zi yang begitu sedaaaaaap...ada rasa wangi butter lagi...patutlah hamster tu makan tak berhenti-henti...oppsss...saya ternampak hamster makan gua zi, teringin nak makan juga...pelikkan?

No comments:

Post a Comment