Tuesday, February 3, 2009

No Sign For Bad Luck

31-1-2009
Kes 1 :
img_0329
Tangan saya terkena air panas yang bersuhu 100 darjah celcius...Bila terkena...saya hanya mampu tengok tangan saya keluar asap...huhuhuhu...macam ada berjuta-juta jarum yang sedang cucuk...macam tangan di sapu cili padi...sakit sampai hati pun terasa sakit...rendam tangan dalam air baru rasa lega sikit...pastu sapu ubat gigi...

Kes 2 :
img_0328

img_0327
kepala bebe berdarah...kecuaian mak bapa dia...entah macam mana kami boleh terlepas tangan menyebabkan bebe terjatuh ke lantai...then kepala bebe terkena batu dan berdarah...nasib baik hanya luka sikit...tapi tempat luka tu bengkak...doktor cakap kepala memang berdarah banyak walaupun hanya luka kecik...doktor bagi ubat tahan sakit dan ubat bengkak dan krim lecur tangan untuk emaknya...

6 comments:

  1. oli......kesan kena air panas tu kalu letak minyak gamat cepat surut oli.....luka asha tu pun kalu ada minyak gamat ........sapulah...

    ReplyDelete
  2. ya Allah sian nya oli n asha... camne skrg korang bdua??? harap makin okeh...

    ReplyDelete
  3. isk kesiannya bebe..jatuh kena kat kepala ni yg saspen selalunya ni..hehe..tapi maknya pon kesian jugakla..takpe semoga ibu dan anak cepat sembuhlah ya!

    ReplyDelete
  4. malang tak berbau...

    adehh aku pernah kena air panas yang baru mendidih.. rasanya 200 darjah celsius.... sakit sampai seminggu tak ilang lagi...! you just take care, okeehh

    aduiii bebe pun malang takde bau gak erk... sampai berdarah kepala... musti masa tu gelabah gila babas kaaan...? biasa lah semua budak² akan alami zaman kenakalan ni... takde kena mengena mak pak cuai ke tidak... pasrah jer laa... terima itu sebagai salah satu proses pembesaran dan proses pengenalan bebe kepada duniawi...

    ReplyDelete
  5. Alahai siannye..ha ah buh mnyk gamat ke..ade gamat produk tu cpat smbuh...sakit lak tgk

    ReplyDelete