Thursday, March 12, 2009

Jari Kaki Kejang

dsc03221

i jalan sampai kaki i kejang...
Masa balik kerja hujan...kaki i sejuk sangat...Then kena jalan 3 minit untuk balik rumah ambik kereta, nak pi bawa bebe balik...tiba-tiba jari i kejang...

i tarik jari i ke depan...tapi jari i automatik ke belakang...macam dok main tarik tali pula...

semua salah itu india cuci kereta laaa...kenapalah dia tak erti bahasa sangat? kenapalah dia tak faham apa yang i cakap? (ataupun i ada masalah percakapan?)

Ada kereta, tapi kena jalan kaki...sampai bila i nak jalan kaki? 1 bulan? 2 bulan? 1 tahun? selagi india cuci kereta itu beroperasi kat pandan cahaya, selagi tulah i kena jalan kaki?

Biar dia cuci, tapi tak mau bayar dia upah...i tak berani lah...kang tak ada pasal kereta i calar...ataupun cermin pecah...ataupun tayar bocor....

Takkan i nak buat apa yang mimi ajar tu...Bila india tu cuci kereta i, i pun cuci sekali kereta i...cuci bersama-sama dengan dia...mimi, apa motif i cuci dengan dia? tak faham laaa...

Ataupun i cari neney yang tau tulis bahasa tamil...tulis bahasa tamil...'stop cuci kereta i'...then kasi india tu tengok...Tak pun i suruh india cuci kereta tulis tamil, then kasi dia tengok sendiri...

aiyoyo...pening ooo...kenapa pencuci kereta pun nak mencerobohi hidup i yang aman damai...

1 comment:

  1. Dia salah keta kottt Oli ....
    cuba bgtahu .. " Awak basuh saya takmoh bayar sbb saya tak suruh"

    ReplyDelete