Tuesday, March 17, 2009

Pujukan yang ditunggu-tunggukan

sedang menunggu pujukan...
belum sampai-sampai lagi...

kalau dulu 2 minit dah cepat-cepat pujuk...
sekarang dah 36 jam pun belum tentu pujuk...

kalau dulu, dok tunggu pujukan
sekarang pun masih dok tunggu pujukan...

Langsung tak ada kemajuan!!! Ciss! untuk diri sendiri
Bila dah dipujuk,
senyum lebar sampai ke telinga,
mata penuh dengan bling-bling
terus hilang ingatan...
buat-buat macam apa pun tak ada berlaku...
Macam dunia dia punya!!!
Oh! i sangat bahagia! i pompuan yang terbahagia di dunia ni!!!
hehehehehehehe


kenapa susah sangat nak mengekalkan hubungan sebelum kawin, baru kawin dan lama kawin?

dia tak suka i cakap pasal family dia, pasal kawan dia
i tak suka dia cakap pasal family i, adik beradik i...

kan bangsa yang sejenis...
tapi kenapa tak boleh hidup baik-baik?

bila sebut aje...
bom tangan terus dilemparkan ...
peperangan dingin tercetus...
darurat diistiharkan!!!

hohohoho

Macam musuh ketat dok kat satu bumbung!
bayangkan muka apabila nampak musuh...
macam tulah muka kami!!!

kelakar pun ada!!!
sifat kebudak-budakan masih lagi dibawa-bawa ke alam rumahtangga!!!
dulu,
tak faham kenapa mak bapa selalu gaduh!!
sekarang tak faham kenapa kita orang pula yang gaduh!!!

Mungkin masa kecik
i berikrar tak nak kawin
tapi bila dah besar gedik-gedik pi kawin
tu yang kena sumpahan?

sekarang ni,
buat apa pun kena berhati-hati,
cakap kena berhati-hati,
gurauan kena berhati-hati
kalau terlepas cakap,
satu pihak akan istiharkan perang dingin!!!

hohohohoho!

tunggu dan lihat laaa...
ataupun
..................

No comments:

Post a Comment