Friday, October 16, 2009

i lap chew

pagi ni
misi wake up sawbebe berjalan dengan lancar...
tengah berguling-guling,
tiba-tiba...
sawbebe say 'i love u' to me
1st time yooo
sebut sendiri tanpa diajar...
[bangga...bangga...bangga]
walaupun tak berapa clear sebutan tu...
tapi saya terima dengan penuh kebahagiaan...
Photobucket
saja nak letak gambar lama...rindu sangat dengan rupa masa baby...
gambar diedit oleh nafiiz
.
.
sekarang sawbebe sangat good girl
[sometimes only laaaa...sometimes tu macam monster]
kalau saya menangis, dia akan cakap
'sayang...sayang...'
sambil lap air mata saya,
saya peluk-peluk saya...
.
.
.
kalau saya marah + geram dengan dia,
saya pun menangis
[nak pukul dia tak boleh..takut pukul terlalu kuat cederakan dia...]
then, dia tengok saya menangis
dia menangis lagi kuat daripada saya
sambil nak minta peluk...
.
.
.
rasa kesal dan bersalah pula masa tengah tulis entry ni...
kat blog dok puji-puji anak,
kat rumah dok marah-marah anak,
bila dia lakukan kesilapan...
padahal bukannya apa kesilapan besar pun...
cuma tomato yang kita kasi dia makan tu sementara kita sibuk masak kat dapur,
dia ramas dengan kedua-dua tangannya...
kita dengan suara yang paling lembut ajak dia pergi basuh tangan...
tapi
dia ketegaq duduk kat situ
seolah-olah kita ni tengah bercakap dengan kayu....
lepas tu,
dia boleh jeling maut kat kita,
pastu ambik bantal busuk dia dengan tangan yang penuh dengan jus-jus tomato...
lu fikir sendiri laaa the ending tu....
betul-betul tekanan jiwa!!!

3 comments:

  1. mmg sgt tekanan! saya yg dulu jaga anak buah pun selalu tak sanggup. sebab dia hanya anak buah, saya cubit kuat2. heheheh

    ReplyDelete
  2. samalaa tekanan laa ngan saya huhuhu...

    ReplyDelete