Friday, October 9, 2009

Intai siapa?

mata saya kelihatan layu...
ofismate saya ingat saya tak cukup tidur...
maklumlah kan malam jumaat...
tapi
tapi
tapi hakikatnya
ialah
Photobucket
mata saya tumbuh 'jarum'
.
.
masa kecik-kecik,
kalau tumbuh jarum kat mata,
mak or nenek mesti sambil tanya
'intai siapa mandi'
sambil ikat benang hitam [rasanya warna hitam kot] di jari tengah saya
.
.
sekarang dah besar
so
persoalan macam ni tak akan ditujukan kepada saya lagi
tapi tapi
semalam sawsomi tanya saya
'u intai siapa?'
cisssssss
apa punya soalan?
.
.
Takkan intai laki sendiri pun akan tumbuh 'jarum' kat mata?
.
.
.
satu persamaan yang saya nampak
sawsomi masa kecik-kecik pun mesti sama seperti saya
ditanya soalan
'INTAI SIAPA?'
kalau tumbuh 'jarum' mata!!!!
.
.

3 comments:

  1. klu ena pggl kena ketumbit..mmg org akan sellau akan tegur "hah intai saper tu"

    kenangan time kecik2 kan

    ReplyDelete
  2. intai sofea yer ...

    psstt oli nak tanya u pakai wordpress version berapa yer?

    ReplyDelete
  3. i intai tuala lucut laki i, takde tumbuh jarum puuun... hahahahaa

    ReplyDelete