Thursday, October 22, 2009

ketegaq tahap dewi

sepatutnya entry ni keluar semalam
tapi semalam saya terlupa nak buat entry ni
akibat kesibukan berchat dengan amimi
[kelakuan sumbang ketika kerja]
.
.
semalam masuk kerja aje
monitor saya bertukar jadi warna kuning seperti di bawah ni...
Photobucket
comelnya sawbebe
oppssss...sorry...bukan nak tunjuk ke'comel'an sawbebe...
tapi nak tunjuk ke'kuning'an skrin monitor saya
[tak sangka monitor pun boleh kena jaundice...
rasa macam nak 'dukung' monitor pi jemur kat bawah sang matahari]
.
Photobucket
gambar ni lagi jelas kelihatan ke'jaundice'annya....monitor ni telah 5 tahun ikut saya...rasanya ajalnya sudah sampai....
.
.
.
tapi
saya yang PEMALAS
dicampur dengan sifat comel yang KETEGAQ
saya mengambil keputusan biarkan aje
.
.
maka
dari 9.30 pagi sampai laaaa dekat-dekat nak 12 tengahari
saya melihat pada skrin kena jaundice ni tanpa berkelipan mata
.
.
.
akhirnya
mata saya pun dijangkiti kekuningan...
apa yang saya lihat
semuannya berubah jadi warna kuning
DINDING PUTIH yang kekuningan
Cawan PUTIH yang kekuningan
Muka boss pun jadi kekuningan...
.
.
mau tak mau
saya terpaksa minta kebenaran untuk tukar monitor tak ada orang pakai yang dibiar berhabuk di atas meja...
.
.
lepas tukar...
rasa PUTIH tu sangat suci murni
PUTIH itu sangat indah
PUTIH itu sangat menakjudkan
PUTIH itu sungguh berpower
sujud dengan PUTIH!!!
.
.
Photobucket
sawbebe dah bebas dari jaundice....lagi terserlah ke'comel'an nya...[tolong jangan siku kepala saya sebab asyik dok angkat anak saya masuk dalam bakul...hodoh kat mata u all, tapi comel kat mata saya...kuikuikui...memang mau kena siku untuk meningkatkan kesedaran diri sendiri]
.
.
Photobucket
memang tak sia-sia tenaga saya angkat monitor seberat 80kg yang kena penyakit kuning ke bilik mesyuarat yang jaraknya macam alorstaq dengan johor...kemudian angkat lagi 80kg punya monitor dari johor ke alorstaq....
[entah apa yang dipot pet pot pet kan....bukan apa...sekadar nak menunjukkan betapa kuatnya saya dan staff lelaki di ofis saya ni semuanya mulut bagaikan digam uhu dan kedekut nak mampus untuk offerkan bantuan ]
hmmmmm...tak heran langsung dengan offer diorang....apa yang laki tak boleh buat...pompuan boleh buat semuanya...

4 comments:

  1. Opis me pun staf lelaki tader teloq!
    membiarkan wanita hamil 7 bulan angkat troli, kotak sorang-sorang.
    PONDAN!

    ReplyDelete
  2. kan kan kan!!!
    semalam i macam nak pi sepak kepala diorang!
    tapi
    ia tak buat
    sebab tak nak kotorkan kasut yang sawsomi beli!!!

    ReplyDelete
  3. mmg comel pun sofea tu takder nyer ena nak siku kepala oli hehehehe

    ReplyDelete
  4. sapa yang pandang kata sofea tu tak comey, makanya orang itu kompem mata spero! tak pun mata dia juling... hehehehe

    ReplyDelete