Thursday, October 22, 2009

orang biasa-biasa dengan hidup biasa-biasa

sejak menjak ni
tak ada apa-apa yang berlaku
[selain cik KIa macam nak deman lagi...]
maka tak ada cerita-cerita disebalik blog
mungkin disebabkan
saya tak cari PASAL
maka dunia ni pun tenang plus aman damai
.
.
serius
kebelakangan ni
saya mengambil tindakan
apa-apa pun tak nak tanya
apa-apa pun tak nak ambil peduli
apa-apa pun dengar udah
apa-apa pun diam udah
.
.
cara ni sangat berkesan laaaaa
suka-suka-suka-suka
tak sangka
saya ada tahap kesabaran dan ketahanan
[tahan macam separuh nak mati sebenarnya]
go go go
sawfoonfoon
.
.
semalam saya masak nasi goreng kampung
malam semalam malam [malam bila tu]saya goreng bihun goreng yang bihunnya tak putus
tapi
tapi
tapi
saya rasa tak sedap lor
mungkin saya ni
hanya sesuai masak di bulan puasa saja lor
bulan-bulan lain
saya tak ada ilham nak masak...
then
masakan yang terhasil tu entah apa-apa...
tapi
licin juga...
hehehehehe
.
.
semalam saya makan burger tepi jalan
[kan saya dah cakap nasi goreng kampung tak sedap]
tiba-tiba teringin sangat nak makan
[ternampak my sis makan, so mulut celaka ni pun nak makan juga...]
saya pesan sawsomi balik time dia balik kerja
[10 malam]
saya jarang sekali makan burger tepi jalan
[last makan beberapa tahun yang lepas...]
sebab saya tak suka cili sos tu diorang bubuh siap-siap dalam burger
satu lagi
burger tepi jalan ni macam dilanda banjir kilat...
bila kita gigit,
semua 'lumpuh' meleleh keluar...
kesimpulannya,
saya ni penyokong setia mc chicken
.
.
tapi
tapi
tapi
semalam saya makan burger tepi jalan
1st time in my life
saya termakan burger tepi jalan yang begitu sedap...
rasa macam heaven
walaupun semua sos, mayonis, sayur meleleh keluar terkeluar bibir saya, dagu saya, dan kaki saya...
SEDAP GILA
[sampai saya rasa kedekut nak kongsi dengan sawbebe dan sawsomi....hehehehehehe]

4 comments:

  1. tetap setia pd chicken mc'deluxe hehehehehhe

    ena suka burger otai sbb daging dia lembut sgt tak la keras mcm campak kat dinding pun tak pecah..sedap dan lembut ajer

    ReplyDelete
  2. hehehe peknen ke? selalu taim peknen ja akan jadi perkara yang kita tak suka jadi suka. skg ni oli suka street burger yang selalunya oli tak suka ka? haaa peknen yeee.....

    ReplyDelete
  3. belum ada rezeki laaa kak lis oiiii...

    ReplyDelete
  4. wooo kalo dapat gerai yang pandai buat, memang sangat sedap sebab sos nya tak sama macam sos cili biasa

    ReplyDelete