Tuesday, October 13, 2009

peringatan untuk diri sendiri

Photobucket
.
.
saya still dalam mood tak happy
banyak saluran yang menyumbangkan ketidakgembiraan saya...
telinga saya masih lagi terdengar-dengar kata-kata kejam dan zalim dari mulut FIL,
mata saya masih boleh membayangkan wajah kebanggaannya bila dia menghina saya sama ada berniat ataupun tidak berniat....
.
lagi sakit hati
bila tengok balik gambar ni!!!
see my FIL,
saya salam dia,
dia tak pandang saya pun!!!!
.
.
saya sakit hati
rasanya dia lagi sakit hati
sebab dapat menantu hantu macam saya ni!!!!
.
.
To abah,
abah kena hidup lama-lama
dan kena sihat sejahatera
untuk melihat rumahtangga saya yang bahagia tau!!!!
walaupun saya tak tau masak gulai TEMPOYAK,
tapi saya tetap berjaya mengembangkan size anak abah tau!!!
.
saya ada satu soalan yang ingin tanya abah,
Takkan abah langsung tak rasa bangga dengan anak abah
yang berjaya membawa saya ke jalan pengislaman?
.
saya percaya,
kalau saya lahir sedozen cucu pun
Tak semestinya abah akan TERIMA saya...
Dulu saya ingat abah dah TERIMA saya kerana si kecik ni....
Tapi kejadian ahad lalu,
berjaya menyedarkan saya
ABAH TIDAK TERIMA SAYA LAGI!!!
dan mungkin
TIDAK AKAN TERIMA SAYA FOREVER n EVER
Mungkin abah just berlakon depan sawsomi...
Sekiranya abah dah terima saya,
abah tak akan cakap kata-kata
macam tu yang mampu melukakan hati saya di DEPAN saya
.
.
.
.
kenapa saya nak ambil hati dengan kata-kata yang tak melalui otak besar tu?
Biar laaaa...
memang kita perlu restu orang tua,
tapi saya dah try buat yang terbaik...
tapi diorang masih tak boleh nak accept...
so
terpulang laaaa kepada mereka...
.
Bukannya saya heran pun FIL tu TERIMA saya ataupun TAK TERIMA saya....
Yang penting,
saya sayang sawsomi, sawsomi sayang saya
dan saya dah try accept dia punya family...
.
.
.
.
.
.

5 comments:

  1. sabar oli..sedih saya baca kisah oli..klu la ada apa2 yg blh saya tlg utk sedarkan FIL oli n tenangkan hati oli..mmg sya akan buat..kita sbg anak just kena sabar jer..tu yg kita leh buat n berdoa kpd Allah supaya hati FIL oli akan terbuka juga akhirnya..takpa..sawsomi syg oli n anak dah cukup..bknnya tiap2 ari kita nak tgk muka tu kan..

    ReplyDelete
  2. xpe oli
    satu saat satu ketika..insya allah FIL you akan terima u seadanya u

    yg penting.
    kasih sayang hubby kita
    kasih sayang anak2 kita
    dan
    kasih sayang kita terhadap hubby & anak2 kita.

    mmg restu org tua itu penting untuk kebahagiaan anak2
    tp kadang2...tanpa restu org tua pun
    kita boleh bahagia....selagi kita berusaha untuk memberi kebahagiaan untuk diri kita dan keluarga kita

    sabar k

    ReplyDelete
  3. sama la kita oli.sy pn sbr gak tp nk wat camne diorang dh jd sebahagian dlm kuarga kita.apa yg penting kita suami kita tau sapa kita.tul x?

    ReplyDelete
  4. sedih jugak baca kisah oli nih. rasa macam nak call oli nak bagi kata2 semangat.

    betul tuh, yang penting suami tak abaikan kasih sayang pada kita. Suami jaga kepentingan diri kita. Itu yg seeloknya.

    Sabar oli ya. Ada hikmah disebalik semua nih. Bila dan apa hikmahnya Allah SWT jer yang tahu...

    Tetapkan hati dan yakinlan bahawa ada tempatnya di sisi Allah untuk orang yang sabar dengan ujian-Nya. Allah tak turunkan ujian pada hambaNya yang tak kuat menerima ujian. Sebab Allah tahu oli kuatlah maka diturunkan ujian ni.

    InsyaAllah oli...

    ReplyDelete
  5. erkkk..kalu sy mmg dh nangis dh...xpnh rs ditolak depan2..mcm kes oli ni klu sy la alami..xtau la mana nk letk muka..sabr ye oli....i know u strong to face it..as long as sawsomi always love u :)

    ReplyDelete