Thursday, October 29, 2009

salah satu aktiviti di nursery ialah high tea

budak-budak minum petang dengan teacher siti...
Photobucket
.
.
.
Photobucket
semua pandang sini!!!! [kecuali sofea]
.
.
.
Photobucket
muka bebe tu...hehehehehe...macam opera cina....
.
.
tiba-tiba ada seorang budak tumpahkan milo terkena dirinya dan kawan yang duduk di sebelahnya...teacher tu selamba aje suruh budak tu bangun, pergi ambik kain dan lap meja, lap lantai, pastu bawa budak pi tukar baju....tak ada merungut, tak ada marah macam yang pernah saya dan amimi nampak masa tengah survey nursery ni....[maka dia bukan berlakon depan saya lor]
.
.
kesimpulan
jadi cikgu ni terutamanya yang kena layan budak-budak kecil ni kena banyak kesabaran....
contohnya air tumpah, nasi tumpah tu dah jadi lumrah hidup diorang...
maka marah pun tak ada gunanya...perkara ni tetap akan berulang-berulang dan berulang....
sanjung tinggi kat teacher-teacher sawbebe...

4 comments:

  1. mengajar budak x semestinye marah kan kan kan.. hanya saya jek bila cik mya tumpahkan apa2 mesti marah kakakaka.. mama nursery x marah tapi mama sendiri yg marah cik mya kakakaka

    ReplyDelete
  2. oli.....mana la dier ni....nak email oli.....nak hantar invitation....

    ReplyDelete
  3. entah
    ayu mls nk marah2 aqil sbb dia punkaki tumpahkan air
    kaki bukak peti ais n kasi pecah isi peti ais
    mcm2 lagilah
    tukang sepahkan tong sampah pun dia
    so..diam jerlah n sabo jerlah!!

    ReplyDelete
  4. memang kena byk sabar kalo jaga budak, lebih2 lagi yg keje nursery, yang keje bbsitter, yang keje maid jaga anak majikan...

    kalo tak sabar, itu lah jadinya dera budak..

    so oli, next time kalo sofea tumpahkan air atau nasi, jangan marah2 tauuuu

    ReplyDelete