Thursday, October 15, 2009

saya ada sikit-sikit rasa terkilan lor

.
.
.
.
luahan air liur!!!!
.
.
.
.
semalam
dia tanya saya nak ikut dia tak?
saya pun bergedik gedik setuju lor...
then,
time dah nak balik,
tiba-tiba dia tujukan soalan maut kepada saya...
'kenapa kebelakangan ni asyik ikut i ?'
ehhhh...bukan ke dia yang ajak saya tadi?
then saya pun menjawap ler dengan apa yang saya fikirkan tu...
then, dia boleh pula cakap,
kalau dulu,
saya akan menolak pelawaannya....
saya hanya terDIAM
tiba-tiba macam nak terduduk atas lantai!!!
nak menyanyi lagu ewah bulan ewah bulan...
.
.
.
then pasal kerja baru ni,
memang saya syukur alhamdulillah sawsomi dapat join company baru ni...
memang patut berterima kasih kepada cik boss muda...
tapi
tapi
tapi
u tak payahlah nak TEGAS
dia dapat bela anak bini sebab cik boss muda ni...
[so, adakah makan malam hari ni lepas saya baca doa makan, saya kena buat doa terima kasih kat cik boss muda?]
saya yakin lor...
dengan kepakaran dan kebolehan sawsomi yang ada
dia tak kerja dengan company ni,
dia pun akan dapat kerja kat company lain juga...
cik boss muda bukannya bagi gaji buta kat sawsomi
sawsomi bukannya pi mengangkang kat situ...
sawsomi kerja siang sampai malam buta...
kerja sampai tak ada masa nak beraya...
kerja sampai tak ada masa untuk family
[bukan merungut...u tau saya tak pernah merungut pasal u tak ada masa untuk family...]
so,
saya rasa sawsomi patut dapat apa yang setimpal dengan tenaga kerja dia lor...
dia telah korbankan tenaga dan masa dia...
dia memang tak ada hutang apa-apa lor...
.
.
.
saya bukan nak berdendam dengan siapa-siapa...
saya tak kacau u,
so
please u jangan datang kacau saya...
saya mengakui
saya memang KOLOT
orang di keliling saya pun sangat sangat KOLOT...
saya tak tau nak mengambil berat akan orang lain di malam-malam buta dan di pagi-pagi buta!!!
so,
saya mengakui
saya memang orang kampung
yang tak sehangat orang bandar....
.
.
.
celaka
saya tengah dalam progress penjelmaan ni
Photobucket

No comments:

Post a Comment