Wednesday, October 21, 2009

tayang menayang pulak...

semalam ialah hari hat sedunia...
kakak baby pakai envelope, maryam pun buat hat chef kan!!! so saya pun nak tumpang sekaki nak menyibukan diri...
.
.
ni saya nak tayang hat sofea dari plastik susu DL123...aktiviti book dan susu pack tu dia keluarkan...kemudian dia pakai plastik tu...
Photobucket
mummy, 'mei mei' (cantik)....mesti dia rasa lawa sangat dengan pakai plastik tu kat kepala....ya laaaa...'mei mei' sangat-sangat lor...[tapi pelik...di mata saya, saya rasa anak saya ni sangat comel dengan topi plastik ni lor...kakakakakakakakakaka...minta lalu...kakakakakakakaka....jangan siku saya...]
.
.
tapi
tapi
mak nenek saya sangat pantang pakai plastik kat kepala...diorang cakap macam topi anak cucu kepada si mati pakai masa pengebumian...
choy choy choy
touch wood
.
.
bagi saya
sangat bahaya lor pakai plastik ni kat kepala terutama bagi kanak-kanak ni...
takut tertutup muka dan tak boleh nak nafas lor...
bila dah kelam kabut, diorang tak tau nak buka plastik tu...
bahaya lor...
.
.
kasi dia 'mei mei' sekejap,
then
saya pun buang plastik tu!!!!

4 comments:

  1. betul tu bahaya budak2 main ngan plastik, takut terlemas ajer nnti..

    MIL ena pun ader mcm tu kat belakang..tapi dh elok la pas operate..dia mcm gelembung kat belakang tu kan..harap nenek oli cepat sembuh..

    kelakar tgk sofea sikat kepala ur hubby..so cute

    ReplyDelete
  2. Dulu, adik kak lis rajin tul selak blog sawsawlady. Kak Lis tanya, kt mana jumpa blog tu? dia kata kat blog makcik rehan. Kebetulan, blog acik rehan dalam bloglist kak lis. Kak lis tanya kat adik kenapa suka baca blog sawsawlady? dia kata bebe comey sangat. Semalam dan hari ni kak lis pulun baca blog sawsawlady dari page one sampai abis. betulla adik kak lis cakap. Bebe comey. Mak dia pun cute. rajin2 tulis banyak2 ye....

    ReplyDelete
  3. ye laaah takut diorang sarung smpai ke muka...

    ReplyDelete
  4. budak2 kecik x leh pakai cam tue.. kalau pada mak budak x merbahaya kikiki

    re = semalam pun asben ada stori pasal wat air mabuk kakakaka tue topik coz my manager lorr

    ReplyDelete