Wednesday, November 18, 2009

:: 99HTN :: chinese style bihun goreng ::

semalam tiba-tiba teringin nak masak sendiri...tiba-tiba teringin nak makan bihun goreng...[orang biasa-biasa dengan cita-cita yang begitu biasa-biasa]
.
Photobucket
bihun goreng yang biasa-biasa sampai taugeh pun tak ada akibat taugeh yang saya beli tu macam dah tak elok...macam dah nak reput [hakikatnya tak akan mati dimakan]
.
.
.
nak tanya sikit....
biasanya 1 bungkus bihun ni untuk berapa orang makan?
bihun yang saya masak...
1 bungkus bihun cukup untuk 3 orang saja!!
[terasa diri seolah-olah sangat pandai memasak sebab habis licin my bihun goreng...hehehehehehe]
.
.
.
saya dah lama perasan bebe...
rupa-rupanya bebe ni tak tau makan bihun...
[ataupun lebih tepat dia tak kunyah dan gigit bihun itu...]
then, mulalah dia uweek uweek....
[ataupun mummy dia terlalu pandai memasak sambil bihun tak putus]
hehehehehehehehehe

6 comments:

  1. klu family ena yg ader 6 org + menantu 2 org mmg guna 1 plastik bee hun utk di grg..klu ena kat umah..hanya egrdua sajer, ena akan msk separuh ajer bee hun tu..hehehhehehehe maknenya bee hun oli masak tu sdp gila la tu sbb licin


    hehheheheheheh ciannya sofea..mcm maner blh terduduk kat dlm bakul tu..

    ReplyDelete
  2. bihunnnnnnnnnnnnnnnn my peberet no me cik mya hihihi..

    ReplyDelete
  3. tercekik ker? hish..potong2 dulu sebelum goreng ..sian bebe :)

    ReplyDelete
  4. sejak bermulanye 99HTN, menu asyik mihun, laksa...mihun,laksa...hehe

    tp sy sangat suke mihun!!

    pastu roti... betul la...sume ke arah western je menu....






    *eh... jom tukar link yaa*

    ReplyDelete
  5. kalu ikut sukatan catering my hubby, satu bungkus bihun untuk 10 orang makan.. eh ke tuk 5 orang makan.. tiba2 keyakinan plak hilang sbb u ckp 3 orang sajer makan abis licin

    ReplyDelete
  6. irfan suka makan bihun...tapi bihun sup

    ReplyDelete