Friday, November 20, 2009

:: 99HTN :: demi sawsomi lagi ::

horeyyy
mood memasak saya sudah kembali!!!
[walaupun kewangan kami dah agak stabil]
disebabkan matlamat hidup hanya untuk somi dan anak!!!
disebabkan tak pandai nak cari duit yang banyak-banyak,
[bayangkan kalau gaji saya 10k sebulan, saya pasti akan suruh sawsomi jangan kerja dengan company sekarang]
maka saya pun cuba nak masak untuk mereka laaaa...
.
.
ayam berempah serai
Photobucket
mak oiiiii...bukan tipu tipu punya sedap....
dulu ingat sangat susah nak masak...sebab serbuk serbuk itu apa jintan manis, jintan putih...saya tak tahu entah apa barang itu...
rupa-rupanya segala tok nenek punya serbuk ada di juai di kedai laaa...
rupa-rupanya tidak susah pun nak perap ayam dan goreng ayam!!!
semalam dapat 1 pujian!!!
suka suka suka!!!!
.
.
Photobucket
ni saya punya ala-ala sukiyaki...
tak sedap lor....sebab tak ada kicap jepun!!!

1 comment:

  1. WEI.. kongsi ler resepinya apa..

    AKU PUN NAK MASAK SEDAP-SEDAP JUGAK !!

    ReplyDelete