Tuesday, November 10, 2009

放生

tak tau nak sebut apa dalam BM...or BI...kalau ditranslate maka jadilah...
LETTING THEM GO!!! or LEPASKAN MEREKA...
.
.
sunday...
saya paksa sawsomi cuci aquarium dia...
[dah bau busuk akibat ikan saling makan ikan akibat kelaparan sebab tuan dia sibuk bekerja tak beli anak ikan bagi mereka makan...so ikan ikan besar dalam aquarium pun buli ikan-ikan kecil dalam aquarium dengan memakan mereka...ikan-ikan ni pun macam celaka...alang-alang dah makan, makan kasi habis laaa... ni tak...nak tinggalkan bangkai ikan supaya mampu membusukkan aquarium....]
Photobucket
.
.
Photobucket
sawbebe sedang kacau ikan besar yang ditransferkan ke baldi...
.
.
Photobucket
sungai kat tepi jalan
.
.
Photobucket
ikan haruan dan ikan bulan telah dilepaskan ke dalam sungai...pergilah hidup baik-baik...jangan nakal-nakal...
.
.
sekarang aquarium dah kosong!!!
ada siapa mau beli!!!
aquarium 2 tingkat
termasuk itu pam pam, lampu-lampu...
saya juai RM150 (boleh tawar menawar lagi)

4 comments:

  1. Hubby eynda ada jugak plan buat cam ni kat ikan2 dia....tapi eynda suka buat muka kesian...tak jadi la dia nak lepaskan ikan2 tu :-p

    ReplyDelete