Thursday, November 19, 2009

niat suci murni nak berbaik-baik...last-last bergaduh juga...

[keluh]
[keluh]
[keluh]
semuannya salah masayarakat ni!!!
orang kaya semakin kaya
orang miskin semakin miskin
maka orang kaya pun menindas orang miskin!!!
maka orang miskin pun kerja dengan bersungguh-sungguh demi sesuap nasi untuk anak bini, untuk diri sendiri!!!
.
.
wahai
orang kaya[datin-datin]
u orang ni tak payah layan laki u orang ke?
u orang ni tak payah makan malam dengan laki u orang dan keluarga u orang ke?
[u orang ni tak terasa ke kalau laki u orang tak nak makan dengan u orang?]
kalau u orang tak nak layan laki u orang...
Tolonglah
janganlah menghalang orang lain melayan laki diorang...
ada faham?!!!!
.
.
tapi
tapi
saya ada dengar kes from ami...
datin tu sanggup bagi laki dia kawin lain
sebab datin tu nak buat kebajikan, nak buat amal untuk masyarakat...
bukan ke lagi baik dia buat kebajikan dan buat amal dengan laki dia?
bukanke islam kata isteri naik syurga ataupun turun neraka terletak di tangan suami?
.
.
PELIK tapi BENAR!!!!
terbeliak mata saya sampai nak telan air liur pun tercekik bila dengar ami ceritakan pengalamannya!!!
.
.
.

1 comment:

  1. yer la mmg heran.
    i rasa kadang2 mak datin nie dah rasa secure sgt dgn kewangan n macam2 lagi sampai dia rasa laki dia tak penting tok dia.

    jadi dia buat donno n bagi laki kawen lain.
    hmmm, stuju tak?
    i stuju hehee bagi pendapat n sokong pendapat sendiri. okay apa kn?

    ReplyDelete