Saturday, November 21, 2009

nyaris nyaris R.I.P

semalam
nyaris nyaris [sikit lagi...dalam jarak 1 pembaris panjang yang berukuran 30cm rasanya] dilanggar kereta...
akhirnya me faham...
kenapa kerajaan sarankan penjalan kaki berjalan pada arah yang bertentangan?
bukan saja boleh nampak orang yang dicurigai seperti peragut...
malah boleh nampak kereta yang membawa kereta macam lesen beli dan mabuk kereta...oleh yang demikian dia bawa kereta macam mabuk....
.
.
akhirnya me juga faham...
malang itu sememangnya tidak berbau!!!
malang itu dalam sesaat saja!!
tak kiralah u jalan tepi longkong pun, kalau mau kena langgar dengan kereta tetap akan dilanggar punya!!!!
.
.
syukur kepada tuhan!!!
hari ni,
saya dan bebe masih hidup!!!
kalau semalam betoi betoi kereta tu langgar kami...
biarlah saya yang mati!!!
biarlah bebe yang terselamat!!!
[tengah malam tersedar untuk selimutkan bebe...tiba-tiba so touching sebab dapat selimutkan bebe...bayangkan mati petang semalam...that mean, bebe dah tak ada mak kandung lagi!!! dan saya tak akan dapat pulang rumah lagi...tak dapat selimutkan bebe...tak dapat peluk bebe...tak dapat cium bebe...dan tak dapat gaduh dengan sawsomi lagi]
[then, sempat lagi laaa saya fikir yang bukan-bukan di malam-malam buta, pastu menangis teresak-esak macam hantu di tengah malam-malam...]
serius...
kalau berlaku apa-apa kat bebe,
saya jadi hantu pun tak akan lepaskan pemandu tu
[walaupun saya tak sempat nak tengok no plat, model kereta itu...tapi saya percaya sebagai hantu mesti ada sikit-sikit punya kuasa magik yang dapat cari pesalah tu, boleh terbang...boleh menjelma...boleh hilang dan muncul semula...saya percaya OK!]
.
.
.
[Full story]
.
.
.
.
semalam,
saya seperti biasa pergi ambil bebe kat nursery lepas kerja....
Disebabkan untuk mengelakkan orang aim saya sebab hari-hari dok jalan jalan yang sama...
so, semalam saya pun ikut jalan lain...
bebe baru bangun tidur,
so saya pun dukunglah dia sebab dia kelihatan macam mamai lagi!!
baru jalan keluar dari pintu pagar nursery,
saya nampak kereta di jalan yang bertentangan arah berhenti...
Tiba-tiba dari belakang saya
terdengar emergency break...
saya pandang ke belakang
sebiji kereta warna hitam berhenti di belakang saya...
[sikit lagi dah boleh kiss saya punya punggung]
lepas tu,
saya dah tak ingat macam mana saya boleh sampai rumah!!!
.
.
.

8 comments:

  1. oli pengsan ker..abis tu saper antor oli blk umah..
    Allah masih sayangkan oli dan sofe sbb tu la masih ader di muka bumi nie..syukur selamat

    betul la oli sesuai rambut pendek..nampak cute jea muka dan yg pasti nampak mcm remaja gitu :D betul tau tak tipu

    ReplyDelete
  2. anak dara muda yang sudah tuaNovember 21, 2009 at 7:46 PM

    betoi
    x tipu
    mana ada tipu
    betoi
    SIRIYES!

    ReplyDelete
  3. anak dara tua yang masih mudaNovember 21, 2009 at 7:47 PM

    nak potong gakkkkkkkkkkkkkk!
    ..
    potong atas eh
    bukan bawah
    hhehehheeehehheh

    ReplyDelete
  4. OMG oli...syukur x jadi apa.....
    syukur oli selamat
    syukur bebe pun selamat
    syukur korang berdua selamat....

    yelah oli, malang mmg x berbau
    kita x kan tahu bila nak jadi, macam mana nak jadi, dengan sapa nak jadi...
    kdg2 kita dah hati2 pun boleh jadi...

    syukur2 sangat....

    ReplyDelete
  5. syukur alhamdulillah oli n sofea x de apa2.. malam memang x berbau juga x kenal siapa..

    bab menangis di waktu malam tue saya selalu jek nangis memalam coz dok pikir bukan2 gak x sanggup nak pikir bukan2 so jangan pikir

    ReplyDelete
  6. syukur x jadi apap² kat olie & bebe... malang itu mememang tidak berbau...mmg sedihkan kalo tiba² terfikir caman nasib anak , kalo kita dah xder....

    ReplyDelete
  7. uuu...bahaya btul la...
    syukur u masih panjang umur...alhamdullillah.

    yer i tau u punyer feelings.
    kadang2 terpikir gak if kita mati dulu then macam mana ngan anak kita...
    hubby tah2 kawin lain hahaha...
    then anak kita macam mana?
    sedihhh... i pon penah menangis tiba2 tengah2 malam macam burung hantu gak.
    cuma selalu doa kita panjang umo so dapat jg sume...insyaallah

    ReplyDelete
  8. syukur alhamdulillah.. awak pandai buat sujud syukur tak? kalau tak pandai, cuba cari orang yang pandai, belajar... senang ajar, lepas sembahyang tahiyat akhir, sujud sekali lagi, sambil bersyukur dengan allah sebab terlepas dari musibah tadi...

    ReplyDelete