Wednesday, December 2, 2009

ke'malang'an bebe disebabkan ke'cuai'an mummy

tolong jangan marah saya!!!
saya bukan sengaja!!!
benda nak berlaku
[ikut gaya cakap my kakak ipar]
.
.
.
tapi
tapi
tapi
saya tetap menyesal macam nak mati!!!
kalau boleh
biarlah saya yang ganti kesakitan bebe tu!!!
.
.
semalam
entah macam mana saya boleh tak perasan bebe letak tangan di celak pintu belakang...
saya pun tutup pintu kereta lepas keluarkan barang...
then, terdengar tangisan bebe,
tangan bebe terkepit!!!
oh God!
hanya tuhan aje yang tau
kegelisahan saya
ketakutan saya
kesedihan saya
pada masa tu!!!
macam nak menangis bersama-sama aje dengan bebe!!!
.
.
jari bebe cuma kemerah-merahan..
tapi
untuk keselamatan
terus pecut ke klinik!!!!
.
.
Photobucket
sempat lagi ambik gambar lepas tengok jari dia macam tak teruk!!!
time ni dia belum stop menangis lagi!!!
lepas cakap nak pi jumpa doktor, then tunjuk tangan sakit kat doktor, dia terus senyap!!!
dan duduk kat seat sebelah bersedia nak ke klinik!!!!
.
.
mana sakit?
Photobucket
.
.
doc check,
suruh bebe bengkok jari
nasib baik
tak patah!!!
[kalau tak, sawsomi mesti balik patahkan leher i]
.
.
doc suruh balik letak ais!!!
Photobucket
ni tengah main ais!! [supaya dia boleh letak ais pada luka jari dia]
.
.
Photobucket
ini adalah FISH!!! sila percaya!!!! fish berenang dalam ais!!! dan itulah jari yang terkepit!!!
.
.
pengajaran untuk diri sendiri!!!
sila pastikan anda melihat kedua-dua belah tangan anak anda diangkat tinggi tinggi
sebelum anda menutup segala tok nenek punya pintu!!!!
.
.
.
fuhhhh
pengalaman yang sungguh menakutkan!!!!
cukuplah 1 kali alami!!!!!

10 comments:

  1. sure naluri ibu akan begitu :)

    alhamdulillah x de apa2.. sofea kuat yeay!!

    saya pernah kepitkan jari adik ipar saya.. 4 jari wooo pintu tutup rapat.. terus saya menggelabah giler tapi dia okey jek cuma rasa sakit sikit katanya

    klik sk11 :)

    ReplyDelete
  2. alahai kesiannya sofea..betul tu kalau kia tgk bby kita nangis, kita pun nak nangis sekali kan..

    ReplyDelete
  3. maryam pun pernah kena mcm bebe... sejak tu oli..tiap kali nak tutup pintu kereta..sy akan pastikan tgn dia angkat tinggi2.. selagi x nampak dua2 tgn dia..sy x tutup pintu... bak kata oli..cukup la 1 kali je....

    ReplyDelete
  4. OMG..sian bebe..asdeii...baca pn dh terasa kesakitannya..huhu..hope sume ok..

    ReplyDelete
  5. sian bebe..kalo kena kat my nuha, aku pun rasa mau menangis sama..mcm masa dier jatuh tilam hari tu,satu hari terkenang-kenang aku yang cuai sebab tak letak protection disebelah tilam.

    ReplyDelete
  6. menangis sampai kuar air mata, air hidung, air liur ponnn... tetap kelihatan comel.
    .
    .
    .
    .
    .
    kalau kita yang menangis begitu, masih comelkah?

    [sorok muka dlm baju sbb buat pertanyaan yang tak sedar diri]

    ReplyDelete
  7. Tangan khaleef tersepit pintu jumaat lepas..
    Tapi bukan time katup pintu..
    Time bukak pintu belakang...
    Rupanya dia tengah naik ikut pintu depan..
    Tangan letak celah lubang pintu belakang
    Bila aku buka lebar pintu.. jari dia tersepit..
    Menjerit punya kuat.. pastu menangis melalak pulak..

    Dari KFC smpi umah

    "KENAPA AWAK BUAT KALEP ?"

    ReplyDelete
  8. ala ciannya dia... dapat merasakan kesakitan dan kerisauan ibu dan anak ni... tak per...sofea kuat kan... nasib tak apa2...

    ReplyDelete
  9. keciannya kak kat dia....xpe, amik sbg pengajaran....

    ReplyDelete
  10. aduuuuyaiiiii.. sama ler kita oli...
    dengan pintu keta jugak. Aisyah masuk dalam keta, duduk, tapi lambat alih tangan kat tempat pintu keta. Sib baik fad tolak pintu tak kuat.

    tapi memang ya pun, sejak dari ari tuh, sebelum tutup pintu memang make sure tangan dia dah selamat dulu. Dia pun skang apa2 hal pun tangan masuk dulu dari badan!

    ReplyDelete