Saturday, January 16, 2010

i memang seorang pendendam

i ingat i boleh lupa
i ingat i boleh memaafkan
rupa-rupanya tak boleh!!!
.
setiap kali bapa mertua i sengaja datang dari jauh semata-mata nak menghadiri kenduri kawin jiran, saudara maranya...
.
i menjadi tidak seimbang
i menjadi abnormal
i menjadi gila
.
.
i tetap INGAT
i tetap BERDENDAM
i tetap KISAH
.
beliau [cewah...gelaran terhormat untuk bapa mertua] tidak datang ke kenduri kawin kami...alasan yang diterima ialah mak mertua kepada bapa mertua i nak pi umrah...[sebenarnya i rasa dia sengaja tak mau datang]
.
sangat sangat menghargai penghinaan daripada mereka!!!!
.
.
sawfoonfoon
jangan lupa akan penginaan gulai tempoyak tempoh hari tau!!!
ingat!
ingat!
ingat!!
.
.
arghhhhh
tak suka
tak suka
tapi
kena berpura-pura suka demi sawsomi
kena berpura-pura senyum demi sawsomi
kena berpura-pura mesra alam demi sawsomi
nak buat macam mana
itu family sawsomi!!!
suka tak suka
kena suka juga!!!
tak apa...
i akan bertahan sebarang hinaan demi sawsomi!!!
i kuat
i tabah
[actually i sangat lemah dan letih]

5 comments:

  1. sabar je lah oli
    nak buat camne...
    dah tersurat itu adalah FIL kita...so, terima seadanyer...

    apa2 pun...buat yang terbaik buat sawsomi....
    tunjukkan yg sawsomi tak rugi pilih u as WIFE
    tunjukkan yang sawsomi bahagia dengan u as FAMILY
    and tunjukkan walau apapun u adalah terbaik buat SAWSOMI, BEBE and your family.

    ReplyDelete
  2. tragedi gulai tempoyak.... sabar je la...

    ReplyDelete
  3. Sabar la Oli..dalam hidup ni kdg kala kita terpaksa berpura2 untuk membahagiakan hati orang lain..hu..hu..hu..

    ReplyDelete