Wednesday, January 20, 2010

saya diragut

[sila imaginasi anda sedang membaca apa yang tercatat dalam repot polis i]
[i nak tulis macam ni, tapi polis tak kasi...]
.
.
saya diragut semalam masa OTW balik kerja nak pi ambik bebe kat nursery...[i ingat hal macam ni tak akan berlaku ke atas i, sebab i orang miskin, pakai pun rantai yang sehalus benang...tapi hakikatnya i diragut juga!!!]
Tiba-tiba i rasa ada motosikal mendekati i dan perlahankan motosikalnya...I toleh ke belakang, ternampak 2 orang lelaki berada di belakang i. yang pembonceng dengan laju terjun dari motor lalu datang ke arah i...dia tekan kepala i dan cabut rantai emas sehalus benang kat leher i...
lepas tu peragut tu dengan perlahan-lahan naik motor dan boleh senyum dengan i apabila i maki dia 'c#b#i'...mereka dengan selamba beredar dari situ...mereka seolah-olah menganggap apa yang mereka lakukan adalah BETUL!!!
.
i betul-betul panik...tapi dalam panik tu i tertengok tengok plat no motosikal peragut tu!!! macam nak buat sesuatu...tapi pada masa yang sama tak tau pula nak buat apa dengan plat no tu...
.
then i raba leher i...rantai i yang sehalus benang dah hilang...tiba-tiba i terasa macam ada something kat dada i...Rupa-rupanya rantai i yang terputus...
.
i call sawsomi...sawsomi tanya ada nampak plat no motorsikal peragut...barulah i teringat...i kena ingat plat no tu...NBA1348...actually, i nampak NBA 134, tapi saksi yang kebetulan sedang berkeliaran di situ bersama-sama dengan anjingnya nampak NBA1348...
.
then, i pun pi tunggu sawsomi di nursery bebe[ tak berani balik lor...takut peragut tu patah balik pukul i...]...lepas tu kami pun pergi buat repot polis kat pondok pandan cahaya, kemudian dikehendaki ke balai polis kat tmn dagang, kemudian balai polis ni suruh kami ke balai polis pandan indah berjumpa dengan sarjan sebab kes ni berlaku di area pandan indah...
Photobucket
ni tengah curi-curi ambik gambar masa buat repot kat pondok pandan cahaya...
.
Photobucket
ni kena pi balai polis pula!!
.
kesimpulannya, semalam rasa sangat geram bila diragut...tapi hari tiba-tiba kecut!!! tak berani nak jalan kaki lagi...takut peragut tu ekori i, pastu balas dendam i sebab mereka hanya berjaya meragut 2 inci punya emas aje...[patutlah dia senyum masa i maki dia sebab dia ingat dia berjaya dalam operasinya...]...
syukur alhamdulillah tak ada apa-apa yang berlaku ke atas i selain ketakutan yang dialami...bersyukur sangat-sangat!!!
.
p/s : thanks sawsomi yang bergegas balik from MV apabila tau bininya diragut!!! love u n cayang u...muackkkkkkkkk

11 comments:

  1. alhamdulillah oli takder apa2 dan kebetulan sofea pun takder..skang nie peragut mmg makin kejam kan..

    semoga oli lebih berhati2 lepas nie

    ReplyDelete
  2. syukur alhamdulillah oli x apa2..

    ReplyDelete
  3. aduhhh...ini yg risau ni .......sumer org nak cari duit dgn cara yang senang ajerk...bodoh betul peragut2 tu.....anyway, take gud care of urself yek, oli....kita sama2 beringat....

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah takde apa-apa...tapi hati2 la lepas ni...eynda pun sekarang takut2 sejak depan sekolah adam tu ada kes ragut....

    ReplyDelete
  5. OMG! takutnya dgr cerita oli, nasib baik tak jadi apa2 yg dasat..kita kena berhati2 skrg..bahayanya..beg duit pun klu blh jgn bw..cam i tak bw handbag dah, ltk dlm poket la..

    ReplyDelete
  6. seramnye.. huhu... kesimpulannya:jgn pakai barang kemas n bawak duit! haha..

    **pastu peragut m0g0k n pecah rumah plak.. huh!

    jahat r d0rg ni... huu.. syukur kak 0li xde pape...

    ReplyDelete
  7. ngeri baca.
    seb baik tak jadi ape2 dgn ko Oli oii!!

    ReplyDelete
  8. seb bek dia rgut rntai benang tu je..huhu..mmg geram je rs kan..tp i xpnh rs lg kena rgut..

    ReplyDelete
  9. pernah alami perasaan ketakutan macam u tuu masa rumah i diceroboh dan album gambar i seksi2 dicuri... tak berani duduk rumah dengan anak, masa tu mana hubby pergi semua i ikut...

    tapi syukur lah at least nyawa u & bebe selamat... biarlah rantai tu tak berharga nak bandingkan dengan nyawa u...! kena lebih berhati2 lepas ni...

    ReplyDelete
  10. Syukur Oli tak ape2 and masa tu Bebe takde....

    be careful and take care ya

    ReplyDelete