Monday, May 31, 2010

mana satu?

nursery?
bbsitter?
nursery?
bbsitter?
nursery?
bbsitter?
nursery?
bbsitter?

bayangkan 30 tahun kemudian,
bebe pula dilema nak menempatkan orang tuanya...
rumah orang tua?
maid?
rumah orang tua?
maid?
rumah orang tua?
maid?

mesti dia tak terfikir nak jaga orang tuanya juga sebab masa dulu orang tuannya tak terfikir nak jaga dia...
huhuhuhuhu

adakah i dah terlebih fikir?


p/s : bebe budak baik...bebe mesti faham daddy mummy cari duit untuk memberi kehidupan yang lebih baik untuk bebe...
supaya bebe boleh tinggal kat rumah yang tak bocor atap walaupun kita sewa rumah orang...

boleh laaa bebe selesa dok dalam kereta kita sendiri walaupun bulan-bulan bayar kat bank, tak payah laaa bebe dan mummy jalan kaki ke jalan utama untuk tahan bas or teksi...

boleh laaa bebe minum susu tepung sampai bebe tak nak minum sendiri dan bukannya mummy yang terpaksa hentikan selepas bebe 5 tahun...

boleh laaa bebe nak minta vitagen laaa, ni laaa tu laaaa [makanan] bila pergi t3sco...tak payah bebe ambik pastu mummy sembunyi sembunyi letak balik bila bebe tak perasan...

boleh laaa mummy beli pakaian yang lawa-lawan sikit untuk bebe pakai...tak payahlah 10 kali mummy ambik dan letak balik kemudian ambik dan letak balik sebab duit beli baju bebe boleh digunakan untuk beli lauk untuk esok hari...

[mummy terus membebel...bla bla bla bla bla......]

kan kan kan bebe kan...

4 comments:

  1. Takkan bebe nak anta u pergi rumah orang tua?

    ReplyDelete
  2. Betul tu oli...hidup kite ni selalu tepakse membuat keputusan yg sukar.....

    ape2 pun pilihan oli, diharap keputusan tu adalah yg terbaik tuk sofea....selamat berfikir heheeheheh

    ReplyDelete
  3. Salam,

    U know what? I always told that to Eiman too. Bukan kami saja tinggal dia. kami cari duit utk beri kemudahan dan kesenangan utk dia hidup lebih selesa...

    InsyaAllah Bebe very-very good girl maaa... sure dia akan jaga you n hubby elok-elok nanti... amin~

    ReplyDelete