Monday, June 28, 2010

tak tau kenapa

kenapa selalu makan cili rasa pedas?
kenapa rasa bangga sangat bila merungut?
kenapa rasa hebat sangat bila mengata kat orang lain?
kenapa rasa tak bersalah bila bersalah dengan tuhan?
kenapa rasa macam mau sedar tapi masih lagi tak tersedar-sedar?
kenapa rasa macam mau mengubah menjadi lebih baik, tapi masih lagi jadi orang yang tak baik sampai sekarang?
kenapa sering memberi 1000 alasan untuk setiap larangan?
kenapa menghalakan yang tak halal?
kenapa mengharamkan yang halal?
kenapa saya rasa saya baik walaupun saya ialah orang jahat?
kenapa saya rasa orang lain jahat bila dia tak sekepala dengan saya?
kenapa saya sentiasa rasa saya betul walaupun saya memang buat salah?
kenapa orang yang saya tak suka buat semuanya tak betul?
kenapa tak nak mengakui kesalahan?
kenapa rasa malu nak minta maaf?
kenapa orang lain begitu kaya?
kenapa tak nampak orang yang miskin?
kenapa suka membebel macam ah sou?
kenapa mulut cakap lain, tangan buat lain?
kenapa masih mengantuk?
kenapa rasa lapar?
kenapa benci tapi sayang?
kenapa tak berani tampar orang yang kita tak suka?
kenapa hari-hari makan ayam?
kenapa suka buat perbandingan?
kenapa nenek jiran tu pagi-pagi nak jerit suruh anjingnya yang terlepas balik rumah?
kenapa kena angkat tangan dengan pak guard?
kenapa tak berani pakai selipar pergi kerja?
kenapa sebulan ada 30/31 hari?
kenapa sangat minat dengan free gift?
kenapa kena berpura-pura baik dengan orang yang kita tak suka?
kenapa kena berpura-pura buat tak tau rahsia yang telah pecah?
kenapa ikan masin begitu sedap?
kenapa tomyam nong & jimmy begitu sedap?
kenapa tidur kena peluk bantal peluk?
kenapa panas pun kena selimut?
kenapa semut di rumah i dah pandai berenang?
kenapa hanya i boleh marah bebe?
kenapa orang lain marah bebe, i macam nak telan itu orang?
kenapa sawsomi begitu suka tengok bola?
kenapa 1 hari ada 24 jam?
kenapa saya ialah saya?
kenapa saya masih guna k850i?
kenapa saya jalan laju?
kenapa saya suka perasan?
kenapa saya panas baran?
kenapa saya suka senyum?
kenapa muka saya muram?
kenapa kedekut?
kenapa cik sarah letak spender di atas meja makan?
kenapa di pantai ada pasir?
kenapa laut masin?
kenapa isnin biru?

No comments:

Post a Comment