Saturday, July 3, 2010

pompuan mulut longkang kak nor

hey, pompuan mulut longkang...
apa kaitan anak i tau cakap bahasa cina dengan kelak tak sembahyang?
u dah boleh ramal dia, bila dia cakap cina dan dia akan tak sembahyang!!!
bodoh punya kepala otak!!!

jangan lupa tau,
u pun hantar anak u ke tadika cina dan sangat berbangga bila anak u bercakap bahasa mandarin!!!
so, anak u ada sembahyang tak sekarang ni?
[dia yang mula dulu ya!!!]

i akui,
i sembahyang tunggang terbalik!! seliat-liatnya!!!
tapi,
i tak pernah sesekali berharap atau mengharapkan anak i tinggal solat tau!!!
i masuk neraka takpe,
tapi i harap anak i masuk syurga tau!!!
jangan label kami sebagai mak bapak yang tak ajar anak sembahyang tau!!!
i tak tau ajar,
i akan cari orang ajar anak i tau!!!
bodoh!!!
cakap macam tak ada otak?
u ingat u hebat?
u dengan bangga heboh kat semua orang,
anak dara sulung u yang darjah 4 bangun malam jaga anak bongsu u yang 2 bulan...
hebat sangat ke?
bila suami u duduk macam telur besar sangat tak boleh nak dukung baby,
anak dara u yang darjah 4 tu pula dok sibuk-sibuk bagi susu kat adik dia?
macam tu hebat sangat ke?

u memang hebat laaa pompuan mulut longkang...
jumpa dalam tak sampai 5 minit ni,
u tak tanya khabar,
tapi u sempat 'sekolah'kan anak kami yang 3 tahun tak sembahyang!!!
tak nafikan,
u memang hebat dengan mulut longkang u!!!


**** tak boleh 'nasihat' secara baik-baik meh? cakap macam orang tak bertamadun...

4 comments:

  1. sape tuh ...
    amboi sesedap bahsa je nk menilai org ...

    ape yg kite kat kat org .. akan berbalik kat kite smula 1 hari nanti ... waspada!!

    ReplyDelete
  2. ya allah oli....orang mcm tu pun oli jumpa ....
    mana ler letak hati & akal fikiran dia....
    budak seusia 3 tahun dah di hukum mcm tu....
    orang2 mcm tu oli...mmg jenis tak bertamadun...
    tak boleh di layan balik..coz' bila di layan balik..
    dia makin sakitkan hati kita.....

    ReplyDelete
  3. ehh aisyah pun tadika cina jugak, cakap mandarin, tapi elok ajer baca Al-Fatihah. Apa laa pompuan tuh! Sakit jiwa kot dia tuh oli!

    ReplyDelete
  4. sah perempuan sakit jiwa tu olly.. jangan dilayan..

    ReplyDelete