Wednesday, August 18, 2010

demi awak...

bebe request nak makan agar-agar!!!
kasih sayang saya yang melimpah-limpah pun memenuhi permintaan anak saya!!
tapi saya ni terover gatal,
Pergi buat PUDING KARAMEL TANPA TELUR

sebenarnya diri sendiri yang bernafsu nak buat sebab asyik dok tengok sana sini blogger dok buat puding karamel...tak sangka masak pun satu nafsu!!! hebat! hebat! hebat!!!

Tengok macam senang...
Time buat..
huhuhuhu..
Step pertama : hanguskan gula...
mak tolong...macam mana nak hangusklan gula?
...Belasah ajer laaa....
saya pun goreng gula macam goreng ikan...
Gula dari kering jadi basah pastu kering balik pastu jadi gula batu pastu cair balik....
Nasib baik gula tu mampu bertukar ke warna brown...

tong tang tong tang tong tang
[ini periuk berlanggaran dengan periuk akibat cemas sebab dah 7:15pm]
Perhatian : Puding ini dah dianggarkan tak sempat jadi JUADAH BERBUKA!!!

SIAP!!!

bebe datang ke datang bila dengar saya jerit kat dapur!!

saya dengan bangga cakap dengan bebe : mummy buat puding untuk awak [dengan harapan dia akan cakap 'hou yay'

manatau, dia BUSYUK...pastu tutup hidung dia dan lari ke hall dan tak datang dapur kacau saya lagi akibat kebusyukan

ohhhhhh...[nak drama sikit]...tiba-tiba dapur jadi gelap...tinggal satu lampu kuning pancark kat kepala saya...saya pegang hati saya sambil terduduk di lantai dapur...hancur hati saya...

Then, dah pukul 9pm...dah cukup sejuk untuk dimakan...i ajak sawbebe makan...Dia dengan kuat sekali cakap...BUSYUK...TAK NAK MAKAN...ohhhhhhh....OMG!!!

Hmmm...

tak nak makan SUDAH!!
saya makan seorang!!

saya dah tak ingat saya pernah or tak pernah makan tak puding karamel ni..
so,
saya tak tau rasa puding karamel ni macam mana...
tapi puding karamel tanpa telur yang saya buat ni...
huhuhuhuhuhu...
SANGAT SEDAP
[tekak i sangat suka]
Kepuasan tahap maksimum!!!

walaupun luaran tak cantik macam tukang masak bernafsu tak bertauliah ini, namun dalamannya adalah 100% sempurna seperti orang yang membuatnya...ehemmmm...hehehehehhehe...segan laaaa puji diri sendiri!!! tapi tak tahan nak puji juga...heheheheh...

sawbebe,
nasib baik laaa awak tak suka...
boleh mummy u makan sorang-sorang!!
[sawbebe , kenapa awak tak mau makan mummy masak punya puding karamel yang sedap macam nak mati nihhhh...]

lagi kembang mengembang bila sawsomi puji...
Oh God!!!
dunia ni i punya!!!!
~~~~melayang layang...hanyun ke kanan hanyun ke kiri~~~~

hahahahahahahha...

Gambar puding karamel buatan sawsawlady yang tak lawa.....tapi SEDAP!!
Photobucket

Photobucket
HEAVEN!!!

Maka secara rasminya mengumumkan...SAYA BERJAYA walaupun puding saya hodoh macam saya!!! yay

sekian terima kasih daripada pompuan tak tau malu yang asyik dok puji diri sendiri!!!

No comments:

Post a Comment