Monday, August 2, 2010

semoga sakit kecil-kecilan ni [sangat sakit OK] dapat menghapuskan dosa kecil-kecilan [tak tamak OK]

leher i sakit seperti yang dinyatakan entry lepas...
[eh...i cakap leher i terseliuh]

leher i ,
jadi sangat keras!
[ngeh ngeh ngeh]
tak boleh tunduk ke bawah,
tak boleh pusing kanan,
tak boleh pusing ke kiri,
dan yang pastinya tak boleh angkat naik atas!
i kena kekal dan stabilkan leher me pada sudut yang tepat iaitu 90 darjah!

kalau i nak tengok benda kat kanan,
i kena pusing badan i ke kanan!
kalau i nak tengok jiran i kat kiri,
i kena pusing badan i ke kiri!!
kalau i nak tengok kasut i,
i kena luruskan kaki i dan angkat kaki i!!!
dan yang pastinya,
hari ni i tak akan tengok awan!


tiba-tiba leher i yang keras dan tegang ni...
menarik pula urat kat kepala i!!!
maka,
sekarang i bukan saja sakit leher,
kepala i pun dok 'nyun nyun nyun' sakit!!!

ok!
balik ke topik sakit leher!!!

i dengan pandai-pandainya mentafsirkan i:
JATUH BANTAL!!!

Rupa-rupanya
leher menjadi keras dan tidak boleh dikawal ini bukannya i tidur ganas sampai JATUH BANTAL,
tapi sebenarnya ialah
DALAMAN i PANAS!!!
[patutlah i tergigit lidah dan bibir]
[mengikut tafsiran orang cina aka tabib cina!!!]

nanti nak serbu kedai ubat aka mini market yang telah menyebabkan i dan norrimie menghabiskan gaji bulanan kami,
nak beli bunga kekwa kering untuk bancuh air minum sementara nak tunggu balik kerja baru boleh masak 1 periuk besar punya air bunga kekwa untuk menrunkan panas dalaman!!!
[dalaman terbakar bila terbayangkan assistant sawsomi membunuh orang kafir bersama-sama isterinya di petang weekend yang ribut taufan...cissss]

****Tajuk entry tu norrimie yang bagitau i, kalau kita sakit, maka tuhan akan hapuskan dosa kecil kita!!! jangan salahkan i kalau i salah!! sila salahkan dia sebab dia makan garam lebih banyak daripada i!! i just a new menber!!!

2 comments:

  1. pernah gak rasa cam tue.. so sabar n sabar n sabar.. semoga cepat sembuh

    ReplyDelete
  2. watie : sakit kan!!

    ReplyDelete