Wednesday, August 11, 2010

tanpa bantal busyuk

Photobucket
semalam bebe tidur tanpa bantal busyuk!
sungguh hebat!
sungguh hebat bukan kerana dia dah stop ketagih bantal busyuk...
tapi sungguh hebat dia muntah atas bantal busyuk dia pada 11 malam selepas diusik sawsomi!!!
lagi hebat ialah...
tercetusnya kegilaan laki bini apabila melihat sisa-sisa muntah bebe di mulut, di baju, di bantal, di cadar yang baru basuh pagi semalam dan baru dipasang pada tilam pada pukul 10.45 malam. Akhirnya si bini mengistiharkan perang dingin kerana wayarnya sudah putus satu bila si suami tak mau layan dia gaduh...si suami dan si anak enak tidur sampai mengalir air basi kat bantal tanpa sarung!!!!!! si bini pula meroyan seorang diri sampai menangis rindu pokok nyior kat kampung sambil memanggil mama...mama...mama...nenek...nenek...nenek...[suara macam hantu dok menangis....nasib baik bulan ramadhan tak ada hantu...tapi sekarang ialah bulan 7, bulan hantu....]
kenapa setiap kali sedih, mesti teringat kat pokok nyior depan rumah?
kenapa time tengah syiok, nama surname mak apa pun tak ingat?
Photobucket
kesian bebe, dia jadi mangsa keadaan!!!kenapa laaaa mak bapak dia tak matang? mak bapak dia hanya mempunyai kesedaran 5 minit saja...lepas tu mengulangi kesilapan yang sama...
haizzzzzz....
mungkin pasal ni kot, bebe tak ada adik lagi!! tuhan lebih mengetahui...
tiba-tiba rasa bersyukur...rasa alhamdulillah dengan apa yang ada....
i sumpah,
i nak jadi mak mertua yang kaya raya...
i nak beli sebiji banglo kasi bebe,
kalau bebe dan suami gaduh nanti,
bebe boleh lari ke banglo itu!!
i juga nak kaya raya,
kalau suami bebe nanti membuat bebe menangis...
i akan beli tiket kapal terbang bagi bebe pergi paris, london, jepun untuk menghiburkan hati!!!
i tak nak dia jadi macam i,
tak ada tempat nak pergi mampos setiap kali wayar putus satu!!!

4 comments:

  1. Selamat berpuasa Oli..haits..jangan gaduh2 sian sofea..hehehe

    ReplyDelete
  2. hahaha.cita2 bakal mertua yang tinggi ni! bleh aku jadikan ko mertua aku.hehehehe.

    ReplyDelete
  3. eliss : hehehehehe....mak mertua gila, u mau meh?

    ReplyDelete
  4. emy : selamat berpuasa to u too!!! betul kesian kat bebe sangat-sangat...

    ReplyDelete