Thursday, August 26, 2010

ubat gigi

sawbebe ni pengemar ubat gigi!!!
setiap kali dia gosok gigi,
mesti dia telan itu buih-buih ubat gigi kadang-kadang belum sempat nak berbuih dia dah telan itu ubat gigi!

dah 8 ribu 8 ratus 8 puluh 8 kali saya ajar dia :
JANGAN TELAN! KRUK KRUK KRUK PUIH!

[sila imaginasi bunyi air bila kita bilas mulut]

berus gigi dia pun dah 8 ribu 8 ratus 8 puluh 8 kali sebab dia gigit sampai berus tu bunga bermekar-mekar [betulkah guna perkataan mekar?]

then,
pagi ni entah apa angin lintang,
tiba-tiba, saya terasa nak try tengok ubat gigi sawbebe!!

Wanginya!!!
Ada bau epal!!
patutlah sawbebe telan semua ubat gigi!!!

Photobucket

Tapi bagi saya,
Rasa tu tawar!!
tak cukup kuat!!!

dah berus gigi macam belum berus lagi!!!

6 comments:

  1. uiks smp telan ye ubt gigi..die rs mcm mkn buah epal..nasibaik tisya tk telan cuma skarng br nk rajin berus cz sejak die tgk iklan upin & ipin dk promo ubt gigi colgate dpt mug tu

    ReplyDelete
  2. aku pun ajar my nuha mcm tu.kdg2 dia telan, kdg2 dia puh.nuha punya rasa anggur :p tp anggur tawar...hehehehe

    ReplyDelete
  3. memang budak2 suka telan ubat gigi kot..anak2 saya pun mcmtu.. :)

    ReplyDelete
  4. mama tisya : ada mug upin ipin? nak beli laaaa....

    ReplyDelete
  5. eliss : anggur sedap? nak try laaaa...heheheh

    ReplyDelete
  6. makdara terdiva : sama ajer kan...

    ReplyDelete