Friday, October 1, 2010

Cameron Highlands Galeria Time Tunnel

Time Tunnel the local MUSEUM ini terletak di antara Equatorial Hotel dan Brinchang Town. Senang cari ajer...betul-betul kat tepi jalan....

Tiket masuk : RM5 untuk dewasa, sawbebe FREE sebab bawah 5 tahun!! Tiket kanak-kanak 5 tahun ke atas tak berapa sure!

Tiba-tiba terasa macam berada dalam dunia doraemon!!! Seolah-olah ternampak diri yang kecik berlarian dalam tu!!! OMG!!! Saya dah TUA rupa-rupanya!!! huhuhuhuhu...

Photobucket
sawsomi tengah beli tiket!!!

Photobucket
Sekarang semuannya dalam tin!!!

Photobucket
kedai kopi!

Photobucket
pelakon sampingan!!

Photobucket
kalendar koyak!! Artis tu ialah Brigitte Lin!! Dulu rumah kitaorang ada yang besar punya...hari-hari kena koyak, lepas koyak, mak bapak akan simpan untuk kitaorang buat kira-kira matematik ataupun mereka tulis no ekor! hahahahaha...1978, tahun kuda!!

Photobucket
Pelbagai mercun dan bunga api!!

Photobucket
sure mak dan nenek u all ada guna krim muka ni!!! dulu sebelum ada olay, ini brand paling meletup maaaa....

Photobucket
sawbebe nak buat demo!!

Photobucket
kenapa penyedok sampah rumah saya ada kat sini?

Photobucket

Photobucket

Photobucket
dapur kayu api!!! awal 90-an, rumah kami masih pakai kayu api...tapi bukan rendah macam ni punya laaaa...

Photobucket
sawsomi cakap dulu dia ada motorsikal color hijau tu!!!

kesimpulannya,
saya sangat suka galeri ini!!! ada banyak benda dan ada banyak kenangan dalam tu walaupun muzium ini kecil saja! saya pasti akan pergi lagi kalau saya ada pergi cameron highlands!!!

1 comment: