Friday, November 26, 2010

membebel saja

Dah 3-4 hari,
dok ulang alik ofis-hospital-rumah!
tak kuat pun kena berpura-pura kuat,
tak boleh buat pun kena berpura-pura boleh buat!

nak harap kat adik beradik?
hmmmm
time susah laaaa,
baru akan nampak dengan jelas sikap sebenar manusia walaupun manusia tu adik beradik sendiri yang keluar dari perut yang sama....
bukan nak kutuk darah daging sendiri,
tapi apa yang i nampak,
orang luar yang tak ada pertalian darah dengan kita pun lagi baik daripada darah daging sendiri.

sawsomi dan oli oiii,
bukalah mata korang,
lihatlah adik beradik korang tu?
inikah yang dipanggil adik beradik?
kalau korang masih tak ada sedikit kesedaran,
pi laaa hantuk kepala kat dinding,
pastu lari laju-laju langgar tembok china!!!
pastu ambik garam tabur kat luka!!
supaya kesakitan tu mendalam dan boleh ingat sampai bila-bila!!!

bila cakap balik,
apalah yang hebat sangat laaaa dengan adik beradik kan?
masing-masing dah ada suami, dah ada isteri...
suami dan isteri lagi hebat!
mestilah utamakan suami dan isteri[ i maaa utamakan sawsomi dulu]
kang susah pula kalau isteri tak kasi masuk bilik [bukannya boleh masuk bilik kakak/adik pun]
kang suami merajuk, isteri kena masuk neraka [derhaka kat kakak/adik tak pe, tak masuk neraka pun]

oli oiii oli
mata tu pandang jauh sikit!!!
jangan dok pandang bawah ajer...cuba hang angkat kepala dan pandang langit...langit luaskan? [tiba-tiba lalu seekor burung dan melepaskan objek panas dan terkena hidung oli]

bukan apa,
cuma sedikit sedih apabila 2 orang kakak tak pergi melawat sawsomi yang sedang sakit...[bila mereka sakit, bukannya kita tak nak pi melawat, mereka diam-diam tak nak kasi tau, takut menyusahkan adik beradik...then, kita nak buat camner?]
[kakak sulung ada call bagitau dia pun tak sihat. tapi, yang ke-2 tu difahamkan....]
Yang i terkilan ialah, kalau marah kat i sebab i maki anak u, u boleh buat apa-apa saja kat i, tapi janganlah layan adik u macam tu...u pun tau kan adik ni u kan begitu rapat dan sayang dengan u....

haizzzzzzzzz

No comments:

Post a Comment