Thursday, November 11, 2010

orang muda zaman sekarang

semakin hari,
sawbebe semakin malu,
dan asyik dok sembunyi kat belakang i bila nampak siapa-siapa ajer sama ada yang dikenali ataupun yang tak dikenali!!!
kalau yang dikenali, lagi hebat penyembunyian dia!!tarik-tarik baju i, seluar i!! i pun kena tarik ke depan untuk tutup perut buncit!! macam dok main tarik tali pula!!!

tapi pagi ni,
tanpa segan malu dia tepuk dada dia dan cakap,

'che che kawin dengan ko ko'
[kakak kawin dengan abang!']

semata-mata nak pakai klik rambut yang ala-ala princess itu, dia sanggup nak kawin dengan ko ko...

aiyoyo!
Pengsan!!!

Pagi-pagi sudah kena bagi kuliah sama sawbebe!!! seperti biasa, dia macam faham dan tak faham!! sungguh mencabar membesarkan anak-anak!! kena bersiap sedia macam nak pergi medan perang!!!

2 comments:

  1. hikhik..
    comel je kan budak2 punya telatah :)

    ReplyDelete
  2. hahaha...che che nak kawen ngan ko ko mana plak tu..

    betul2 kena buat persediaan mental dan fizikal kan
    kalah nak pergi berperang nie

    ReplyDelete