Tuesday, February 22, 2011

sijil sembelih

sawsomi terlalu senang, maka sabtu lepas dia pun pergi kursus sembelih ayam kat masjid kat area pandan indah...[tak tau masjid tu nama apa...malas nak googled]

i dah habis kerja, dia pun belum start sembelih ayam lagi...maka i pun pergi buat pemeriksaan mengejut kat masjid...tengok sama ada betul ke dia sembelih ayam?

Photobucket
sampai ajer dok nampak sekumpulan lelaki dewasa kejar seekor kambing dewasa yang lari tak tentu arah kerana tidak mahu disembelih...

Photobucket
upacara penyembelihan sedang dijalankan!!!

Photobucket
yang baju biru tu sawsomi. selepas sembelih ayam dia, dia tolong member lain pegang ayam...habis semua orang punya ayam dia tolong pegangkan!!!

Photobucket
kambing itu berjaya ditangkap juga!!!

Photobucket
sawsomi cakap ustaz baca ayat yang mampu buat kambing tu redha terima nasibnya untuk disembelih!!


Ayam yang sawsomi sembelih tu terpaksa disedekah kepada pengasuh sawbebe sebab i taktau nak cabut bulu ayam!!!
i tau cabut bulu ketiak ajer, bulu ayam manalah i tau cabut...

4 comments:

  1. wah...bagus ler faizal..

    ala oli
    senang jer nak cabut bulu ayam tu
    rendam ayam tu dlm air panas..biar ler dlm 20 - 30 minit gitew..tak lama pun takpe...pastu baru ler senang nak cabut bulu ayam tu.....bila dah di rendam ngan air panas, bulu ayam tu lebih mudah di cabut...

    tp, zana tak suka nak cabut bulu ayam...

    ReplyDelete
  2. wakaka bulu ketiak je eik..ko nihh..

    ReplyDelete
  3. Interesting hehe..nanti nak suruh hby gi kursus sembelih ni gak la.
    dah lama tak cabut bulu ayam, maklumlah skrg mak dah tak bela ayam kampung

    ReplyDelete
  4. niat baik, takpe :) nanti kena blajar dah la, sebab sawsomi dah bleh sembelih kan? kekeke

    ReplyDelete