Wednesday, March 9, 2011

terima kasih tuhan

Hari ahad,
turun tangga dengan sawbebe kat flat mimi!!

Nak pegang tangan sawbebe tapi dia dah jalan ke depan,
so i kat belakang dia pun jerit "走好好"[Jalan baik-baik]

Bila dia dengar i jerit,
kepalanya pun toleh ke belakang melihat i,
kakinya yang sebelah dah turun 1 anak tangga,

tiba-tiba i tengok badan dia hilang keseimbangan!!
Badannya bergoyang nak terjatuh ke depan!!!
OMG!!
Badan i, kaki i, tangan i, otak i semuannya kaku kat situ!!!
Tak sanggup i tengok sawbebe jatuh tergolek tangga simen batu itu yang kira-kira ada belasan anak tangga kot!!
Tapi tulah, celaka punya kaki tak boleh nak bergerak pula akibat dah terkejut!!!

Then, sawbebe cuba mengimbangkan badannya,
syukur alhamdulillah yang teramat sangat...
dia jatuh terduduk kat anak tangga yang kedua saja tanpa jatuh tergolek tangga!!

oh! Tuhanku!
terima kasih kerana menyelamatkan sawbebe!!!
Terima kasih banyak-banyak kerana melindungi sawbebe dari ditimpa kemalangan dan kecelakaan!!

Moral cerita ini adalah JANGAN PANDANG BELAKANG!!

2 comments:

  1. Alhamdulillah..sawbebe selamat.Suspend betul baca tadi.kuikuikuii..

    ReplyDelete
  2. aduhai..seb baik tak jatuh tergolek..eliss pulak hari tu pesan kat nuha, jln tengok kaki , takut masuk dlm lubang kat longkang depan rumah tu, sekali kaki aku yang termasuk dlm lubang tu..hahahahahahaha

    ReplyDelete