Friday, March 25, 2011

week28 人生的第二次糖水

今天去孕檢喝糖水查糖尿病,
【害我緊張到整晚都睡得不好】
最辛苦是要抽血時找不到我的血管。 。 。
結果,我被派去emergency的部門,
讓男護士幫我找血管,抽血。 。 。
果然還是男人厲害,
都不用做什麼手部運動,
也不用緊握拳頭,
那男的很容易的就找到了我那幼幼的血管

抽了血,就可以喝糖水。 【8:45am】
第一口,第二口。 。 。
不是想像中的那麼難喝。 。 。
【可是那一小杯就是怎麼喝也喝不完的】
天啊!
超甜的! !
【我是個可以吃甜的人】
那杯糖水跟平時我們要泡orange水給客人時的糖漿沒兩樣。
喝完後,
我感覺有點反胃,暈暈的,好想吐!
不知道是不是因為從昨晚12點就開始puasa的關係,所以有點餓!
慘了,
還要等兩個小時才可以再抽血。 。 。
Haiz

還好10點正,
護士就開始抽血了! !
10點15分,
我就被叫進去抽血了!

奇怪的是,
幫孕婦抽血的護士盡然開口叫我們derma兩塊錢! !
Derma就derma lor! !
【很想問,可是卻不敢】

一出來,
馬上大口小口的喝自備的白開水!
那種感覺。 。 。真的好幸福哦! ! !

Photobucket

Pagi ni i kena minum air gula kerana berat i naik 1.5kg dalam 1 bulan [ nurse klinik kesihatan tak habis dok kecoh dengan berat badan i since last 2 month...buat sampai i nak makan pun teragak-agak...] my kilograms naik melampau meh? sebelum pregnant 63kg, sekarang 28 minggu bersamaan dengan 7 bulan ialah 66kg...[tak boleh terima hakikat sebab asyik dok mempertikaikan my kilograms tapi tak scan baby, tak check berat kandungan!! sampai kandungan berat berapa pun i tak tau...hebatkan?!]

keputusannya belum tau...next temujanji boleh tau dah kot!! harap-harap tak hidap gestational diabetes (diabetes ketika hamil).

*** Peliknya, sebelum balik, nurse klinik kesihatan minta derma RM2. Derma untuk apa ya? Nak tanya tak berani...anggap segelas air gula tu RM2 lor!!! saya beli ya...halal ya!!!

1 comment:

  1. Oli, u antar sawbebe kat bbsitter mana erk

    ReplyDelete