Tuesday, August 23, 2011

amaran keras : jangan ingat u boleh pijak atas kepala saya tau

semalam,
my sis datang rumah...
masa my sis sampai, baby sedang baring atas tilam di atas lantai...sawbebe sedang tengok kartun...'kakak' pula tengah cakap telefon...

lepas tu, baby muntah kena baju, tapi 'kakak' masih lagi cakap phone...my sis pun bagi isyarat tunjuk-tunjuk baju baby...then dia pun bangun pergi ambil baju baby [masih lagi mengayut phone]...then dia letak baju baby kat paha my sis sambil cakap kat my sis : seluar tak payah tukar...then continue mengayut phone....nyaris pengsan my sis tengok 'kakak' punyai perangai...sabar-sabar-sabar

pastu my sis pegang tangan baby...omg!! tangan baby sejuk macam dalam air cond...my sis dah tak tahan lagi, terus sound 'kakak' walaupun dia tengah cakap phone..'kakak' kepit hp dia kat telinga, sambil tukar baju baby, sambil mengayut lagi...omg!!!!

pastu dia pun pergi ambil mitten baby, 'kakak' pakai sebelah, sebelah lagi dia pass kat my sis nak my sis pakaikan...omg!! sabar-sabar-sabar...patutlah baby dok selsema seminggu tak baik-baik...memang saya cakap buka mitten baby bagi baby belajar pegang-pegang...bukannya buka mitten baby tu 24jam...tengok keadaan laaa, kalau tangan baby sejuk, cepat-cepat pakaikan laaaa...sabar-sabar-sabar...

SAYA BAYAR GAJI U UNTUK JAGA BABY DAN SAWBEBE BUKKANNYA DATANG RUMAH SAYA MENGAYUT PHONE TAU!

lagi satu, baju kotor si kakak tu dah letak kat baldi since hari sabtu tak basuh-basuh[walaupun dia tak tinggal kat rumah saya, dia ada tukar baju...dan basuh bajunya kat rumah saya...dan saya perasan ada baju yang dia tak pakai kat rumah saya pun boleh disidaikan rumah saya...] satu perkara saja, u tak payah buat kerja rumah...so tolong jangan kotorkan rumah saya...sabar-sabar-sabar ...[ayam dah habis, pinggan tinggal kuah saja...masih letak pinggan tu atas meja makan...tak reti basuh pinggan tu ke?ke dia ingat saya malam nanti nak makan nasi dengan kuah tu? u pun tak nak makan lauk semalaman, u nak saya makan kuah yang u tinggalkan? celakas]

saya tak suka tegur orang dan tak suka marah orang....bagi saya, hanya budak kecil saja yang kena tegur selalu dan kena marah...u ada otak boleh berfikir dengan waras maaa....sebagai orang dewasa, u suka meh saya tegur u, saya marah u...u tak rasa malu meh kalau saya tegur u, saya marah u...ishhh sakitnya hati...sabar-sabar-sabar...jangan ingat saya diam-diam, u nak pijak atas kepala saya...jangan ingat saya sangat perlukan perkhidmatan u...

jangan ingat saya tak ada u, saya boleh mati...hey...come on laaa...saya ni hati batu tau!!! dulu sawbebe time baby pun saya boleh hantar taska, so sekarang pun boleh tau!!!

JANGAN BUAT SAYA HILANG SABAR TAU!


2 comments:

  1. huish ini betul2 memang dah pijak kepala ni. melampau laa pulak macam dia yang boss. tak boleh biar lama2 ni oli

    ReplyDelete
  2. oli..org mcm ni mesti nak kene sepak keluar..kalo i mmg x bole sabar...

    ReplyDelete