Tuesday, August 2, 2011

kakak is back

Photobucket

'KAKAK' adalah part time maid yang saya ambil masa pantang. Lepas pantang, kami[saya dan sawsomi] pun firekan dia. sawbebe nak tau alasan kenapa kakak kena fire, maka saya pun cincai cincai cakap 'daddy tak ada duit nak ambik kakak jaga sufei dan baby lagi'...Bila kakak is back, soalan pertama sawbebe ialah : 'Daddy dah ada duit?'



Tugas utama kakak ialah menjaga baby dan sawbebe semata-mata dengan bayaran RM450..pagi dia datang, petang dia balik. Dah 2 hari dia jaga baby dan sawbebe, so far so good laaa....Biasalah, kalau saya menjadi bbsitter, saya pun akan ambil jalan pintas untuk menyenangkan kerja...baby dikasi pacifier dan dihenyut dalam bouncer chair [walaupun saya sudah cakap nak baby tidur tanpa buai atau henyut henyut dan tak mau kasi pacifier kalau boleh...]



sawbebe tak ada masalah. dia memang senang diuruskan...Jaga setengah hari saja, kasi mandi, kasi makan, bagi air kosong dalam botol, buka channel cartoon, kemudian dia akan tidur petang ---> selesai masalah.



Walaupun dah deal dengan kakak ni hanya jaga budak saja, tapi bila baby tidur, dia ada juga buat kerja-kerja rumah yang ringan-ringan seperti sapu lantai, lipat baju, cuci pinggan mangkuk...saya tak halang, nanti cukup bulan kasi wang ganjaran lor kalau dia mempunyai persembahan yang baik...



tulah...masalah sekarang ialah kakak mengandung 2 bulan...nanti kalau kakak pi beranak, siapa nak jaga baby dan sawbebe? haizzzz...yang penting selesaikan masalah di depan mata dulu kan...masalah masa depan belakang kira kan

1 comment:

  1. haiyaaa kenapa kakak cepat2 mengandung... mau challenge ker...?

    ReplyDelete