Wednesday, August 24, 2011

kek coklat kukus

tiba-tiba didatangi roh nak buat kek coklat kukus...tanpa lengah,terus masuk dapur sebelum roh lari...

ini adalah kali kedua try buat kek coklat kukus...1st time buat, kek tak naik...punca-puncanya hingga hari ni masih tidak dapat dikenalpasti...

kali ni, buat-buat pandai ubahsuai resepi...

Dan hasilnya...
Photobucket
sila percaya ini adalah KEK COKLAT KUKUS, bukannya APAM COKLAT KUKUS... jangan ketawa, saya tak halalkan...
Terbeliak mata saya bila buka penutup periuk...terpegun 1 saat, kemudian sendiri ketawa tak henti-henti sendiri macam orang gila...

Photobucket
tak sangka ia mekar dengan begitu lawa...time saya buat apam, apam tak nak mekar pula...memang periuk saya ni dah kena sumpahan...

Photobucket
sawbebe dok tunggu kek masak, apa saya nak bagitau dia bila dia ternampak kek yang tak ada rupa kek ini...reaksi sawbebe ialah : Woow..妈咪的kek很高lor!!
Wow tingginya kek mummy!!
hahahaha

Photobucket
bila diterbalikkan...walao...tak sangka punggung kek itu adalah begitu lawa sekali... harus diberi nama KEK COKLAT KUKUS YANG MACAM APAM

Photobucket
u orang ingat senang meh nak buat kek rupa macam ni...chef handalan pun tak semestinya boleh buat tau....bawah apam atas kek...2 in 1 ler!!!! sila pilih sendiri nak makan apam ke kek...heheheh

Photobucket
tikus putih...
dan komen tikus putih adalah :妈咪, 好吃!
mummy, sedap!!!
[terus kembang...sebab budak-budak mana tau tipu kan...sedap is sedap, tak sedap is tak sedap...mereka tak akan cuba ambik hati kita dan cakap sedap punya...itulah hakikatnya...tak cantik tapi sedap...hehehehhe...sedap ikut piawaian saya laaaa...]

Photobucket


***tak berani bubuh resepi, takut kena sumpah dengan orang yang ambil resepi nanti...

Nota peringatan :
1. ikut sukatan majerin..rasanya kek akan lebih lembab sikit...
2. topping tu orang dah suruh bubuh susu pekat, so sila ikut, jangan ketegaq pi bubuh susu cair...akibatnya topping saya pahit...terpaksa kikis buang topping pula...
3. kena beli pisau potong tembikai...persediaan untuk lain kali jadi apam lagi, maka pisau ini boleh digunakan untuk belah bahagian apam...so jadilah kek coklat kukus...heheheheh

3 comments:

  1. agaknya terlebih tepung penaik? [ehh pandai2 pula, buat kek pun tak penah!]

    ReplyDelete
  2. kty nengok je.kty senyum je tak gelak.
    kembang mekar setaman ..
    tp rupa tak penting.janji rasanya sedap banget.

    selamat hari raya oli dan maaf zahir batin

    ReplyDelete
  3. saya dh tergelak..ya allah, cute giler kek tu!! takpela janji anak suka...

    ReplyDelete