Tuesday, August 23, 2011

menahan perasaan

saya tengah borak dengan teacher...
tiba-tiba sawbebe datang peluk perut saya...
menangis...huhuhuhuhu
dia suruh saya bawa dia balik...
[ni yang buat saya pun nak menangis sama...macam nak tarik dia balik rumah ajer...]

hari ni saya terlama sikit kat depan kelas dia...
dia dah ter-mengalir air mata..
dia hilang kawalan emosi...
patutlah hari-hari dia tak nak bye bye dengan saya...tak nak toleh belakang pandang saya...
rupa-rupanya dia menahan perasaan dia...


Photobucket
pagi ni,
dalam kereta dia cakap,苏菲在school不会读书 【dia tak tau baca kat sekolah...】
saya pun cakap : 妈咪不会骂你不会读书的,妈咪要你去school玩,去交朋友,你看school有谁谁谁,谁谁谁,谁谁谁。。。有这么多的小朋友。。。【mummy tak akan marah u tak tahu baca...mummy nak u pergi main,pergi berkenalan dengan kawan-kawan...bla bla bla...】
dari semalam lagi tak mau buat homework, tak nak ke sekolah...




1 comment:

  1. siannya sofea... takpe sofea, aunty percaya sofea mesti boleh buat punya. slow and steady ya sofea. yang penting dapat ramai kawan.

    ReplyDelete