Monday, August 15, 2011

Nak Tegur Ke Tak

'Kakak' tu mengandung, maka dia pun tak puasa kerana dia cakap dia asyik muntah [out ajer NO IN]. disebabkan itu, dia pun pulun bantai jus kurma saya, rebena sawbebe,hot choc...[mungkin dia pun mengada-ngada macam saya dulu tak boleh minum air kosong kot]...Minum lah kalau dia nak minum, saya tak kisah pun...TAPI TAPI TAPI...

BILA [jumaat lepas] JUS KURMA TUMPAH ATAS PENGALAS KAIN PETI SEJUK, TOLONGLAH ALIHKAN KAIN ITU DAN LAP JUS YANG TUMPAH KAT ATAS PETI AIS TU... NI TAK, BIAR DAN LANTAK AJER...SEMALAMAN SAYA DOK PELIK KENAPA KAIN TU BASAH TAK KERING-KERING, BILA SENTUH MELEKIT-LEKIT THEN TENGOK SAYA PUNYA JUS KURMA DAH BOLEH NAMPAK DASAR BOTOL...

Tolonglah,
U tak payah kemas-kemas rumah saya , tapi janganlah u kotorkan lagi rumah saya...saya dah laa pemalas dan kesuntukan masa nak kemas rumah lepas balik kerja...balik kerja kena gendong ilyas aje...mana ada masa nak kemas-kemas dengan teliti lagi...

Masalahnya, NAK TEGUR KE TAK NAK? Kalau tegur, mesti dia tak syiok punya...diorang ni lagi eksen dari malaysian...kita kalau tak syiok sama boss, masih lagi bersabar...mereka kalau tak syiok sama boss, MELETAK JAWATAN ON THE SPOT!!! Nanti saya kena cari penganti pula...tu yang malas [leceh] tu...


CCTV : starting minggu ke-2, melalui pemerhatian saya, kakak dah tak buat kerja rumah lagi [minggu pertama buat-buat rajin lap-lap habuk, tukar cadar, sapu lantai,mop lantai...hahahaha] selain masak nasi [dia nak lunch juga], lipat baju baby, cuci baki saki pinggan mangkuk yang ada kat sinki...so, PERLUKAH SAYA BAGI DIA EXTRA GAJI? KE SAYA BUAT-BUAT KERING AJER?

5 comments:

  1. buat tak tau je oli..kasi cam biasa je..no extra

    ReplyDelete
  2. xyah extra2 la org cam tu..pemalas..
    u puji dia dulu (ade ke benda yg nak dipuji) then baru u tegur...

    ReplyDelete
  3. Yup...bayar cam biasa sudah.Kan dah bincang nak bagi gaji berapa kan?Lagik satu, rasanya kenalah tegur kot tapi tegur secara berhemah.Kalo tak nanti dia ulang lagi menda yang sama.Sapa yang sakit hati?oli jugak kan?

    ReplyDelete
  4. buat tak tau je..kang nanti dia buli plak..and no extra pay lor...

    ReplyDelete
  5. alamak, sudah ada 'penyakit' laa itu kakak.. u kena standby cari orang laa...

    ReplyDelete