Wednesday, October 12, 2011

【4M】ilyas @ 4 bulan

Photobucket
daddy + mummy = me


Ilyas dah 4 bulan lor!!!
Berat bulan ni rasanya almost 7.1kg...[check up pada 11/10/11]
4 bulan punya ilyas,
air liurnya macam air paip yang mengalir...
habis basah baju dia...
siapa yang dukung dia, bahu pun basah...

Photobucket

start 3M4W [errr...ikut ticker Lilypie...ikut tarikh pada kalendar ialah 7/10/11]
ilyas dah minum susu campur...
FM cap Dutch Lady 0-12 bulan dan susu saya...

saya pun tak tau kenapa, habis ajer pengebumian datuk saya,
susu saya menjadi semakin kurang...
saya rasa mungkin satu pek kecil Dutch Lady yang diletak di atas oven yang saya beli masa datuk saya mati kerana takut saya tak sempat balik hantar susu tulah punca masalah kemerosotan susu
Mungkin otak saya dok set...TAK PAYAH RISAU, SUSU TAK ADA, ADA FORMULA MILK KAT ATAS OVEN TU kot...

dulu setiap 3 jam saya pump,
bila susu dah kurang, saya lagi rajin pump...setiap 2 jam...
nak buat macam mana...terpaksa lor!!!

Photobucket

satu lagi perkara yang ada kaitan dengan susu,
ilyas ni nak minum susu macam dok berperang dengan susu...sangat menyeksakan...
kena sambil goyang dia, sambil bagi susu...
'kakak' ajar punya lor!!!
cis!!!


Photobucket
yes,
Ilyas boleh dikatakan besar,
walaupun ilyas BESAR,
tapi tangan dan kakinya tak adalah macam orang tayar michelin
ke-best-an baby BESAR adalah boleh main kasar-kasar...

Photobucket
Dah mula memahami kegunaan tangan dan jarinya...
sentiasa menghisap jari...
sekarang bila dapat pegang sesuatu,
dia akan terus ngappp tanpa fikir panjang!

Photobucket
mula-mula hisap ibu jari...

Photobucket
tak cukup...masukkan 2 jari...

Photobucket
tak cukup juga...masukkan 2 penumbuk!!!

Photobucket
kadang-kadang hisap jari kakaknya!


Photobucket
mulutnya semakin bising...
skill baru adalah JERIT
boleh tahan juga kenyaringan itu


Mula-mula hanya tau meniarap dengan gaya sebelah kanan,
kini gaya meniarap sebelah kiri pun dah tau!!!
Dah meniarap mesti dia akan menangis...
y eh?


sawbebe cemburu balik dengan adiknya...asyik dok suruh saya sayang dia banyak-banyak, sayang ilyas sikit-sikit...pastu dia nak masuk balik dalam perut saya, nak jadi baby laaa..perangai budak kurang kasih sayang dan perhatian....
Photobucket
walaupun agak beremosi dengan ilyas, dia masih sayang dengan adiknya...dah entah berapa kali menangis ilyas tarik rambut dia, menjerit minta pertolongan.... nasib baik dia tak hantam ilyas kaw kaw punya...

tak tau nak senyum depan kamera!!
Photobucket

Photobucket

beribu-ribu keping gambar, baru dapat 2 keping yang senyum!!!
Photobucket

Photobucket

sawbebe dan ilyas @ 4 month
Photobucket
seorang nampak cengey,seorang pula kelihatan blur blur!

1 comment:

  1. comelnya ilyas!!! bersungguh dia nak makan tangan sendiri :-P

    ReplyDelete