Wednesday, November 2, 2011

dari polka dot sampai tak ada dot

sabtu malam,
saya cari pasal dengan diri sendiri!

ilyas dan sawbebe dah tidur,
saya pula menggataikan diri buat apam mini polka dot!!! [eh?mini apam ataupun apam mini?]

nyaris-nyaris pengsan di lokasi kejadian!!!
sungguh leceh dan memenatkan!!
dengan ilyas yang asyik nak terjaga,
pastu saya kena berhenti berpolka dot pergi metetekan dia,
dengan saya tak tau macam nak nak guna itu piping bag,
saya picit,
pelik???
awat tak ada benda keluar?
adunan tak turun ke bawah, tapi naik ke atas,
macam letupan gunung berapi,
lava memleleh turun ke tangan saya,
arghhhhhh
setan dah dok bisik-bisik kat telinga : amoi oiiii, buang ajer laaaa, pi tidur!!!
[sekarang bila fikir balik pun rasa benci lagi]
menyesal macam nak mati!!!
tapi,
saya kuatkan keimanan saya untuk kukus semua apam mini-mini...
sebab membazir kan kawan setan!!
saya tak nak jadi kawan setan, ok!!!

saya dah sumpah dengan diri saya sendiri,
lain kali saya tak nak buat apam mini polka dot lagi!!
mimi,
tolong ingatkan saya bila saya dok membebel nak buat apam mini polka dot, ok!!!

Photobucket
dapat 60 biji,
tapi hanya beberapa biji ni yang layak untuk dipanggil apam polka dot...
yang lain semua dah cacat !!!
[yang cacat semua dah dalam perut sawsomi dan mimi...heheheheh]

No comments:

Post a Comment