Monday, November 21, 2011

gigi saya berlubang [semakin membesar itu lubang]dan perlu ditampal dengan segera untuk mengelakkan ia hakis...setiap hari pun dok hakis terutamanya makan makanan yang keras...

maka 9 November hari tu, time saya bawa ilyas pergi cucuk 5 bulan, saya pun register nak tampal gigi...

lepas kong kang kong kang,
ohya, saya sambil dukung sambil baring di atas kerusi sambil buka mulut dicheck oleh doctor gigi...

[dialog dibawah tu lebih kurang laaaa.....saya manalah boleh ingat setiap perkataan kan?]
doctor : tak ada orang boleh tolong pegang baby?
saya : tak ada...
doctor : kalau macam tu kena buat appointment...
saya : ok
doctor : 12 March 2012, boleh?
saya : bila? [untuk mendapat kepastian]
doctor : 12 haribulan bulan 3 tahun depan....boleh tak?
[apa maksud di sebalik, boleh tak? itu...adakah kalau saya kata tak boleh, tarikh temu janji akan dipercepatkan? masalah dia sudah tulis date itu kat kad merah, adakah masih boleh dipadam-padam dan tulis lain...]
saya : boleh laaaaaa...[dalam hati dok fikir : time tu datang bukannya nak tampal gigi, tapi datang buat gigi palsu, sebab gigi berlubang tu dah habis terhakis...]

## semalam terhakis seketul lagi masa dok cungkil sisa-sisa makanan dengan lidah...

1 comment: