Friday, December 9, 2011

[6m] 1/2 tahun

ilyas dah masuk 6 to 7 bulan...

Berat : 8.0kg
Panjang : 64cm
minuman : susu cap gantung, susu cap dutch lady, air cap kosong[tak mau minum, sawbebe dulu sampai tak mau minum susu, nak minum air saja]
makanan : biskut baby[hari pertama ok saja], nestum[dah kena reject dengan tekak dia], puree cap air tangan mummy hohohoho~~~
ubi kentang + broccoli- OK tapi taik sebiji sebiji macam taik kambing
sweet potato - OK
pear - Paling OK setakat ini
apple - KO
pisang - juga OK
pumpkin - kadang2 OK, kadang-kadang tak OK

Dah mati otak tak tau nak bagi makan apa lagi...googled memang keluar berlori-lori punya menu baby...ada yang sampai jenuh dok gulung lidah nak sebut pun tak boleh nak sebut-sebut...ada pula yang kawan tu kenal saya, saya tak kena kawan tu...macam mana tu?


Photobucket
nguap nguap nguap...saya dah masuk 6 bulan.


Photobucket
terpegun lihat kehijauan...


Photobucket
tengah merenung masa depan...



Photobucket
hair style tempurung...u mampu miliki?


Photobucket
ini adalah hobi sepenuh masa saya. saja nak uji sejauh mana kesabaran dan keimanan mak saya.


Photobucket
spa time! kakak, bawa nen nen! nak sambil berendam sambil nen nen..enjoynya!

Photobucket
keperluan


Photobucket
rimas betul topi ni.


Photobucket
ilyas : nak cium sikit boleh?
sawbebe : tak boleh!


Photobucket
ilyas : hurrmmmm...tak nak kawan dengan awak!


Photobucket
sawbebe : hurmmm...kita pun tak nak kawan dengan awak!
ilyas : suka hati awak laaaa...


Photobucket
gong xi fa cai


Photobucket
sangat senang dibela, boleh makan saja tanpa memilih...i loike [kena pang dengan mimi]



Photobucket




Photobucket
ini juga 'makanan' kegemaran saya


2 keping gambar kegilaan saya:
Photobucket

Photobucket

1 comment:

  1. one character appeared in my mind bila tengok gambar2 ilyas nih. Hagemaru! heheh.. jgn marah yer oli... gurau2 di petang hari

    ReplyDelete