Thursday, December 22, 2011

premenstrual syndrome

PMS kot!
penat juga kot!
Kali ke-3 naik hantu,
sawbebe kena tibai!



* kali pertama, saya turun tolak kereta nak parking, sawbebe pun sibuk buka pintu. saya pun pergi tutup pintu dia. saya belum sempat balik ke seat, dia buka lagi pintu...apa lagi! bagi jelingan maut [sebab ada di luar, saya kena jaga imej saya]

* kali kedua, saya tuang sabun basuh botol susu ke botol kecil yang agak comel untuk dibawa ke rumah pengasuh. sawbebe nampak dan ambil main. saya cakap elok-elok dengan dia, ini SABUN. JANGAN MAIN. saya pun sembunyi di tempat yang agak tersorok. lepas saya tidurkan ilyas, saya keluar dan ternampak dia main sabun botol kecil yang botolnya dia anggap sangat comel itu. saya naik hantu untuk kali ke-2. tapi saya membebel saja. dok tahan tak mau pukul dia.

* kali ke-tiga, dah nak masuk tidur, tiba-tiba ternampak banyak semut merah kecil-kecil. spray semut merah kecil-kecilsampai pintu masuk jiran sebelah. sebelum ni memang tak ada semut merah kecil-kecil itu, rumah saya hanya ada semut mayat saja. saya yakin semut merah kecil-kecil itu datang dari rumah jiran sebelah yang didiami oleh sekumpulan gadis melayu yang menjerit macam histeria kalau ada perlawanan bola sepak malaysia dengan mana-mana negara. eh...lari topik. kembali ke punca saya naik hantu untuk kali ke-3. maka saya terpaksa kemas baju, kemas cadar, kemas tuala...sebab takut semut merah kecil kecil itu buat sarang dalam tu.... sawbebe? dok macam mak nenek ke hulu ke hilir, dia macam peneroka...punggah ni punggah tu...TAK JUMPA APA-APA SARANG SEMUT! saya pun masuk tidur. sawbebe dah masuk dulu bilik, bermain di atas katil dengan seutas TALI yang sangat panjang. saya minta tali itu elok-elok dengan dia, dia tak mau kasi. terus saya NAIK HANTU macam dirasuk hantu!

saya dah bagi amaran kat dia, kalau lain kali dia main apa-apa tak minta kebenaran dulu! memang saya akan tibai dia tanpa was was lagi!


Sekian, terima kasih!

No comments:

Post a Comment