Sunday, January 15, 2012

[4y7m] tepuk dahi

Photobucket

1st day sekolah,
dah belajar tulis surname sendiri!
[苏]
nasib baik nama cina ada 2 huruf saja
[苏.菲]
kalau ada 32 huruf, mesti dia benci saya forever n ever...

hari ke-2,
tulis pula nama huruf rumi.
A.S.H.A.D.I.E.E.Y.A.H S.O.F.E.A
[nama tu half way saja tau...kalau tulis semua mau 3 page!]
pantau sampai saya naik hantu!
[tapi layak meh saya naik hantus?]
dia pula tulis dari 2 lorong[air mata] jadi 4 lorong [air hingus]
a boleh tulis terbalik
y boleh tulis terbalik
[jangan disleksia sudah...9 tulis terbalik, 7 tulis terbalik]
kalaulah JPN tu bapa saya punya,
malam tu juga saya serbu JPN tukar nama...

saya ingat,
semua tulisan budak 5 tahun adalah cakar ayam!

tapi,
hari jumaat,
saya hantar sawbebe sampai kelas dia,
then nampak homework yang budak lain hantar kat meja cikgu!

Photobucket

Photobucket

Photobucket


OMG!!!!
semua tulisan lawa-lawa dan kemas-kemas belaka dan huruf-huruf berada dalam garisan!
hanya sawbebe seorang saja yang macam tulisan doktor!!!
[boleh bayangkan?]
Tak boleh!
takpe...sila scroll ke bawah!

Photobucket
mengajar anak-anak buat homework rupa-rupanya lagi susah daripada dulu kita tak tau buat homework!


Photobucket

Photobucket
cakar ayam pun cakar laaa...janji homework siap dan boleh hantar ke meja cikgu!


Photobucket
ilyas pun tumpang cakar sekali...hurmmmmm...

1 comment:

  1. harapan untuk menjadi doctor amat cerah :)

    biasa lorr mummy lain org lain tulisan... cik mya pun sama macam cakar ayam tapi x de tokoh nak jadi doctor rasanya jadi askar kakaka ari2 mau gaduh..

    belajar rajin2 sofea..

    ReplyDelete