Monday, February 20, 2012

wish me luck 祝我好运吧!

今天,哥哥会带我去跟HQ的ms.笑开会。

原因:kereko的销量稍微有掉,我有负责文字所以要去跟ms笑讲点子,还有什么idea可以加进去kereko!

**kereko是哥哥的书!

很好笑一下的咯!
我又不是主編,严格来讲,只是小小的翻译员(哥哥过后,在6个员工当中,我的薪水最高了!)
Aarena停刊后,负责Aarena4个人的我们(2个編輯,2个artis)被分成2组(1个編輯,1个artis),1组被调去老板旗下的别家公司(1个去,1个没去,没去那个还争取到100天的赔赏)我跟另外1个artis就留下来负责哥哥的kereko。
以前负责Aarena也是挂名的編輯而已。哥哥才是阿head。我这个挂名的編輯连arena高峰期买多少本都不知道,在公司做了五六年连大老板都没见过。Aarena销量卖到剩1期只有5-6千本时,哥哥才带我去见高层。也是在那时候才知道原来Aarena高峰期曾经1期出版20千本++。walao。。。可是当时没人来恭喜你pun,现在销量掉(已经停刊了)就要见你!真是鸡蛋糕!
ok讲回kereko!
我8月产假回来就开始去做kereko。从此不用写tami(页数),不用找cover,不用fax什么东东。哥哥叫我负责每期的topik,focus on, lyric,psiko,彩色漫画,和小本漫画而已。
半年过后,哥哥跟我讲kereko的销量稍微有掉,你要去跟ms笑开会!厉害吗?!哥哥还强调我和他是要载小孩,要ms笑那边不要安排我们载孩子的时间开会!傻掉~~~还拖我下水!

一句话讲完,要找个替死鬼咯!
等下就看他们要演什么把戏咯!
你们做初一,我就做十五!
大家等着瞧~~~~反正我都有心理准备想不干了,只是不甘心为什么自己受到不公平的待遇,好的时候,你一个人领功,坏的时候,你就通通推给我!他妈的鸡蛋糕!

担心吗?
讲没有是骗人的咯!

tak faham kan?
tak pe, saya translate. kerja saya kan menterjemah!


hari ni abang nak saya (abang dan saya berdua laaa) pergi meeting dengan orang HQ sebab sales kereko ada sedikit jatuh! heyyyyy apa kena mengena dengan saya pula. abang adalah ketua editor dan saya hanyalah penterjemah saja. sebelum ni tak pernah meeting dengan orang HQ, tiba-tiba nak saya pergi meeting dengan orang HQ. nak suruh saya beri idea?! dia kata saya ada buat kolum, masalahnya ada lagi 2 orang pun ada buat kolum dan translate komik, awat tak ajak mereka pergi sekali. takkan masih tak faham, gaji saya adalah paling tinggi di antara mereka. kalau nak buang pun, mestilah buang saya dulu! plus plus saya telah lama berkhidmat di company ini, kalau bayar pampasan, agak lumayan juga itu pampasan. takkan masih tak faham, mereka nak kasi saya tekanan tekanan tekanan tekanan dan tekanan lor...kalau saya tak tahan, maka saya sendiri berhenti kerja. maka mereka tak payahlah nak bayar pampasan. taktik yang hebat!! mereka dah pernah dipatuk ular, maka mereka telah pandai!!! mereka gunakan tali untuk jerat ular itu, kasi ular itu mampus!!!

No comments:

Post a Comment