Thursday, October 11, 2012

[1y4m] I'm The Little Brother

08 October 2012, ilyas berusia 1 tahun dan 4 bulan bersamaan dengan 16 bulan...



Berat : 9.7kg


mood yang ceria


ilyas adalah anak daddy.setiap petang balik dari rumah BS, masuk saja rumah dia pasti akan pandang gambar kawin saya dan daddy dia dan jerit kat daddy dia 'daddy daddy daddy daddy daddy daddy daddy daddy...' sampailah saya jeling kat dia barulah dia berhenti...

tengah malam, kalau dia terjaga, dia pun panggil daddy dia...asalkan nampak daddy dia, dia akan jerit 'DADDY' ...dengan kata lain, dalam hatinya cuma ada daddy saja...sampai sawbebe pun cakap, ilyas tak pernah panggil kita (mummy & che che) kan?!!!! terimalah nasib kita, sawbebe oiiiii!

ada terasa nak menguap tak tengok ilyas menguap?
mummy? haram tak pernah terlintas dia nak panggil pun...saya sangat cemburu cemburu cemburu... walaupun dia tak nak panggil saya, tapi dia adalah sangat suka saya dukung dia terutamanya di rumah. tak kira apa jua keadaan dan tak kira apa masa, dia pun mau saya dukung dia!!





Perubahan ketara sejak kena tahan wad...
1. menangis yang sungguh kuat kalau terjaga dari tidur...tak main merengek-rengek...terus masuk gear 5 volume 10...
2. huhuhuhuhu...tengah malam mintak susu...so kena bangun bancuh susu dalam keadaan mamai...huhuhuhuhuhuhuhu
3. kalau tak memenuhi permintaan dia, maka dia akan bergolek, berguling di atas lantai...huhuhuhuhu...tak sure kelakuan ni sebelum or selepas keluar dari hospital...sungguh pening kepala...
4. saya rasa ilyas lactose intolerance...minum susu tepung LF, okay tak ada hal...bila minum balik susu lama dia, cirit balik...so sekarang minum similac LF...



walaupun ilyas selalu hantam sawbebe, tapi sebenarnya dia adalah sangat sayang pada kakaknya...

bangun che che...matahari dah jemur punggung dah...

muahhhhhhhhh...hadiahkan satu kucupan untuk kakak


dan kakaknya kadang-kadang cakap dia dah tak mau ilyas lagi, tapi bila berada di luar sawbebe pasti nak pimpin tangan adiknya...cuma ilyas yang tak nak dipegang...








saya cakap 'macam nak sepak ajer"
ilyas sambung : PAK!!!!!
huhuhuhuhuhu...nampaknya saya tak boleh carut lagi!!!

dia adalah sangat takut dengan ikan magnet ole-ole pangkor... dan kami (terutamanya saya) akan sentiasa keluarkan ikan itu untuk takutkan dia...saya akan kepit ikan itu di pintu bilik mandi, maka dapatlah saya mandi dengan aman damai (siapa yang ada anak yang nak berkepit itu akan faham...sampai nak berak pun kena ekspress punya...)

怕怕 - takut laaa sangat tu



Dap - lepas makan mesti puji makanan itu DAP! DAP! DAP!


totok - mula-mula ilyas asyik 'totok' 'totok'...'totok' apa? siap mengamuk berguling-guling kat lantai...then suatu petang ambil dia kat rumah BS, buka pintu kereta dan nak ikat dia kat 'car seat' dan time tu dia tersebut 'TOTOK'...oooooo...DUDUK...baru terbongkar perkataan misteri itu!!


bye bye


no - suruh keluar dari baldi, dia cakap NO...suruh dia suap sosej di tangannya, dia cakap NO...bila dia mintak susu, turn saya pula cakap NOOOOOOOOOOOooooooooooooooooooooo!


鞋 xie(kasut)...sungguh menakjudkan, bahasa cina yang dia boleh cakap!!

1 comment:

  1. ASSalam,

    gambar ke6 tu tangan dia berdarah ke?
    isk, tu la dah cakap, kengkadang misi cucuk jarum tak betul, sakit... isk

    apa-apa pun, Ilyas sungguh comel Subahanallah!

    ReplyDelete