Thursday, July 11, 2013

[6y1m] Nota Cinta

minggu lepas,
sawbebe bawa balik sekeping kertas yang macam ni



sawbebe cakap,
seorang boy kat sekolah yang bagi kat dia!
(ohya...sawbebe yang tulis dulu kat boy tu then boy tu reply!)

Actually,
dah lama sawbebe sebut nama boy ini, Su Wei...Su Wei!!
tapi saya buat tak endah saja...
saya anggap itu orang dalam imaginasi dia...dia pernah nak bagi anak dia nama Saw Hui Foon (my name laaa)...Su Yi (nama ilyas)...so, saya anggap Shu Wei tu nama dari kombinasi surname (Su) dan nama pakcik dia (Wei Sern) ...Jadilah Su Wei!!!


semalam,
saya kemas beg sekolah sawbebe,
jumpa lagi beberapa keping kertas...


tak mampu beli bunga, lukis sekuntum bunga...

i ♡ you, CANTIK!!! (pengsan)

saya takut sawbebe yang imaginasi sendiri, so saya tulis dia tulis i  you kat kertas yang sama...nak buat pengesahan!! kanan tulisan sawbebe; kiri tulisan boy tu!
saya tanya sawbebe,
mana datangnya kertas ni?
sawbebe cakap ' Su Wei yang bagi kat Sufei'!

saya tanya,
kenapa bagi kat Sufei?
sawbebe jawab ' Su Wei tak tau nak suka kat siapa, jadi dia pun suka kat Sufei'
(saya pengsan)


Baru-baru ni,
bila tengok balik video masa sambut birthday dia kat sekolah...
Dia tunjuk seorang boy dan beritahu saya ' mummy, inilah Su Wei'

Omg!
Omg!
rupa-rupanya betul-betul ada orang ini!!!

sawbebe cakap,
mereka selalu pegang tangan tunggu van sekolah aunty datang!!!
OMG!!!

kalau malas tengok video,
saya dah print skrin!!!










hurmmmm...
nampaknya
sawsomi dah boleh tempah T Shirt ini !!





Su Wei
这个大名,
苏菲常常在家提起!
可是,
我都不以为然。
我甚至认为是她构想出来的人物。
原因 : 她不会为人取名字。她曾经要给她的孩子名叫Saw Hui Foon (我的名字来的),苏毅(她弟弟的名字)。。。

有几个月了,
她会把 Su Wei 挂在嘴边。。。
常常跟我讲起Su Wei。。。
他们还会手牵手等aunty 的van来。。。

最近,
她看到她在学校庆祝生日的video,
就指一为男同学给我看 '妈咪,他就是SuWei'
天啊!
真的有这人,
不是苏菲想象出来的'人'!


上个礼拜还开始写情书!
真是晕!!
苏菲还讲,
他(Su Wei)不知道要喜欢谁,所以就爱苏菲咯!
现在年轻人的爱情???



1 comment:

  1. Haha.. Budak su wei tu da macam wanted person di situ.. :)

    ReplyDelete