Wednesday, July 31, 2013

Ramadhan 22 @ Seoul Garden Setia Alam

sawsomi bawa kami pergi berbuka puasa dengan kawan-kawan dia...1st time berbuka puasa di restoran yoooo!!! Teruja! Teruja!

tapi belum pergi,
saya sudah naik hantu!
[jangan salahkan saya, salahkan PMS]

Kisahnya begini....
Pagi ini,
time hantar sawbebe ke sekolah,
saya PESAN elok-elok dan lembut-lembut kat dia,
baca 听写(spelling ) kat child care sebab malam nanti kita nak keluar makan besar
* hari khamis ada  听写 , so rabu kena ulangkaji dan baca

Petang,
Ambil dia kat child care,
dia dengan suka hatinya mengumumkan 2 page punya homework TAK SIAP lagi!!!

hey!
kenapa saya membuat keputusan untuk tukar dia dari rumah bbsitter ke childcare?
alasan yang utama ialah di rumah pengasuh dia tak buat homework,
time dia di rumah bbsitter,
hari-hari saya NAIK HANTU ajar dia homework!
tapi lepas dia ke childcare,
pengasuh di sana akan pantau mereka buat homework,
so balik rumah just belajar 听写, spelling dan ejaan saja...
maka sebulan saya hanya naik hantu 2-3 kali,
tak adalah nak malu sangat dengan jiran depan rumah dan jiran sebelah rumah...

saya sangat MARAH!
Mimi ajar saya kalau marah, kira satu dua tiga empat lima enam tujuh lapan sembilan sepuluh untuk tangguhkan rasa marah...
tapi saya sudah kira sampai SERATUS pun masih marah...
Tiba-tiba, dia boleh tanya saya : 'kenapa mummy nampak macam tak happy saja?'

apa lagi,
kemarahan itu terus naik ke otak dan mengarahkan tangan bertindak,
saya CUBIT dia sekali,
dia menangis macam saya CUBIT dia 100 kali!!!
Argggghhhhhhh!
PMS! PMS! PMS!!!

itulah kisah sebelum keluar rumah!!!
kisah sampai di restoran lagi menarik!!!


matahari yang sangat seksi



separuh bogel di restoran orang
Ini kisah berada di dalam restoran pula!!!
Ilyas saw, budak busyuk masyam ini sudah 2 hari demam panas on off + selsema...
Di rumah, suhu badan dia okay, tiba-tiba keluar dari rumah suhu badannya menjadi mengada-ngada...
sampai saja Setia Alam Mall terus pi Watson beli ubat, kasi dia makan...lepas makan, muka dia berubah jadi hijau merah hijau merah hijau merah, kemudian terus uweeeeeeeeeek susu 1 botol, rocky 10 batang, air kosong 100ml, roti sapu jem strawberry 2 keping di atas badannya...habis baju, seluar, babychair, lantai sisa muntah dia...

alhamdulillah!
saya berjaya menahan perasaan dengan sebaik mungkin!!!

kaum bapa makan macam tak cukup mulut...kaum bini dok sibuk keluar masuk keluar masuk uruskan anak

pujuk makan ubat, lap badan yang busyuk dan pakaikan baju tidur

turn saya makan pula...saya makan tak hirau orang kiri dan kanan...bini kawan seorang tu tak habis layan anak dia lagi...

Ilyas baru senyap 5 minit dengan gadget ini...sawbebe pula pi kacau...apa lagi...kena jelingan maut laaaa

seorang demam, seorang dok tahan mata...duduk pula bersebelahan...cantik sekali!!!

sawbebe sibuk nak grill udang

tukar baju lagi? Fashion show maaaaa....

diapers senget, so habis basah baju tidur dia kena air kencing...nasib baik terlebih bawa baju...kalau tak kena pakai baju tidur sawbebe...


ubat dah berjalan...so dah boleh jerit
saya paksa sawbebe ambil gambar saya...dia dendam saya cubit dia, so dia ambil peluang 'potong kepala' saya...

terus terang cakap,
saya tak rasa kenyang makan pun...

sawsomi and the geng macam tak boleh nak habis berborak...saya bawa Ilyas ke Daiso untuk tangguhkan kemarahan...baru tengok 2 barisan punya barang, dia sudah mau halau sebab dah nak tutup kedai...

anak saya pun sangat suka pada penyapu!!

dah sapu Daiso, sawsomi and the geng masih tidak ada niat nak berhenti bersembang....

bawa anak-anak cuba benda ni...

5 minit 5 ringgit seekor...

Rupa-rupanya berbuka puasa dengan juadah yang simple di rumah adalah lebih HEAVEN daripada di luar!!!

No comments:

Post a Comment