Monday, August 26, 2013

Entry Pasal saya dok diam-diam dalam dunia tiram saya tapi orang datang kacau tiram saya

Hey makcik,
[sebab respect kat mak saya iaitu kakak awak, maka saya masih panggil awak makcik. kalau tak, saya dah panggil awak 'Pompuan mulut dubur ayam dan otak udang yang isi taik'!]

awak mintak pertolongan saya untuk benarkan anak jantan u sehari dua di rumah saya melalui mak saya dan demi nak jaga air muka mak saya, saya telah benarkan anak jantan awak tinggal di rumah saya walaupun awak masih belum tahu saya telah berumahtangga.

mak saya pesan kat saya, budak mental saja tak payah nak layan sangat. [maksud mak saya tak perlu nak beritahu budak mental pasal hal saya pada budak mental]. tapi sebaik saja anak jantan awak melangkah masuk ke rumah saya, dia terus tanya lelaki [sawsomi] yang duduk di hall tu siapa? Kemudian anak jantan awak tanya saya KENAPA TINGGAL DI RUMAH MACAM NI? [FLAT]? kemudian anak jantan awak tanya kenapa dalam bilik ada tulisan Jawi? kemudian anak jantan awak tanya saya kenapa ada begitu banyak barangan kanak-kanak di rumah? Anak jantan awak tanya dari A-Z....sebijik macam makhluk kejahatan [syaitan] penyibuk [kepochi]...

Semalam awak pergi ke rumah mak saya, then awak boleh cakap dengan mak saya. 'SEKARANG KAKAK HANYA  TINGGAL 3 ORANG ANAK SAJA, SEBAB AH FEN [saya]  SUDAH JADI ORANG MELAYU'...kemudian awak imbas satu demi satu perkara yang telah saya buat untuk MEMPERINGTKAN  mak saya...Contohnya, saya ambil angpau walaupun saya telah kahwin...saya duduk di tepi masa upacara pengebumian nenek saya iaitu mak mereka...
Hey! makcik..apa niat sebenar awak? Nak HASUT mak saya? Nak MEMPENGARUHI mak saya supaya marah pada saya? Nak mak saya halau saya dari rumah? Nak mak saya tak nak mengaku saya? Kenapa awak nak sibuk dengan hal saya? Apa yang awak 'marah' sangat dengan PERUBAHAN saya ini? kalau u tak nak restu, tak payahlah nak hasut lagi...Boleh tak, makcik?

Saya tak beritahu saya sudah revert islam, saya sudah kahwin, saya sudah ada anak bukannya saya 'takut' ataupun 'ke-malu-an' (awak cakap saya kahwin Melayu, saya dan family akan dipandang rendah orang lain). [Ya betul, saya dipandang rendah oleh orang macam awak. Dunia jadi huru-hara disebabkan ada orang macam awak ni!] tapi saya rasa ini adalah KEHIDUPAN saya, saya tak perlu nak beritahu awak. lagipun siapakah awak sibuk nak tau KEHIDUPAN saya? Adakah KEHIDUPAN saya ini menyusahkan awak ataupun mengancam nyawa awak? awak boleh mati kalau saya kahwin melayu? Siapakah awak untuk 'KUTUK' dan 'KOMEN' kehidupan saya? Orang yang penting dalam hidup saya seperti MAK dan NENEK pun boleh terima perubahan kehidupan saya, siapakah pula awak nak cakap lebih-lebihan?

akhir kata,
tolong respect diri sendiri awak tu kalau nak orang lain respect awak!!
saya bagi awak SATU (1) kali peluang lagi, lepas ni kalau awak cakap bukan-bukan di depan mak saya! MASAKLAH AWAK!!!




2 comments:

  1. Puan Saw-Saw Lady .. keep strong : ).You have my prayer here :).U are not alone.. May Allah ease everythings ..

    ReplyDelete
  2. Sabar oli..haha..tp best bc utk mengamuk camni..

    ReplyDelete