Tuesday, October 8, 2013

[6y4m] Exam Week



Minggu ni,
minggu exam...

so,
semalam ada exam bahasa cina dan matematik.

saya tanya sawbebe,
tau jawab tak?

[Dialog di bawah saya terjemahkan ke bahasa Melayu, mungkin ada terlebih dan terkurang perkataan]

sawbebe : Tak tau.
saya : apa yang tak tau
sawbebe : 5 tak tau [maksud sawbebe Darab 5]
saya : then how?
sawbebe : saya tengok kawan sebelah punya.


Tuzki Bunny EmoticonTuzki Bunny EmoticonTuzki Bunny EmoticonTuzki Bunny EmoticonTuzki Bunny Emoticon


saya : exam mana boleh tengok orang punya.
sawbebe : boleh punya...
saya : macam mana kalau jawapan orang sebelah pun salah...
sawbebe : tak akan salah punya. XXX (nama orang sebelah) tiap-tiap hari ada baca buku punya...
saya : u ada baca buku hari-hari kat child care?
sawbebe : kat child care tak payah baca punya. nak exam baru baca!!

Tuzki Bunny EmoticonTuzki Bunny EmoticonTuzki Bunny EmoticonTuzki Bunny EmoticonTuzki Bunny EmoticonTuzki Bunny Emoticon





Nota Kaki : Hari ahad, sempat ulangkaji express ejaan bahasa Cina saja, matematik tak ulangkaji langsung.


No comments:

Post a Comment